نام خیابان بهبودی مربوط به خاندان پهلوی است

3

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مجتبی شاکری در چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در نطق خارج از دستور تذکری درباره نام یکی از خیابان‌های تهران داد و گفت: مردم درباره نام خیابان بهبودی در حوالی ستارخان تماس‌هایی داشتند و رسانه ملی نیز گزارشی در مصاحبه با شهروندان در این خصوص پخش کرد. 

 

وی ادامه داد: براساس استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد که نام خیابان بهبودی از نام‌هایی است که از گذشته به جا مانده که مربوط به خاندان پهلوی است بنابراین قطعاً باید این نام را تغییر داد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با باین این‌که نام‌هایی از این دست در شهر وجود دارد، تصریح کرد: در بخشی از نامگذاری‌ها مردم پیشنهادهای خود را به شورای شهر پیشنهاد می‌دهند تا به دست کمیسیون نامگذاری می‌رسد، با توجه به گزارش اخیری که درباره خیابان بهبودی پخش شد باید اسامی پیشنهاد شده از این شهروندان را مورد بررسی قرار دهیم و نام مناسبی برای این خیابان پیدا کنیم. 

احمد مسجدجامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در تذکر دیگر نیز خطاب به دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: در بودجه سال 92 شهرداری تبصره‌ای وجود داشت که شهرداری را مکلف به صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری، مسائل محیط زیست و غیره می‌کرد. این تبصره در لایحه بودجه سال آینده وجود ندارد ولی باید آن را تجهیز کنیم. 

وی افزود: خواهش بنده این است که یک راهکار عملیاتی نیز برای تحقق این تبصره پیشنهاد و گزارشی درباره عملکرد شهرداری در خصوص این تبصره در صحن شورا ارائه شود.

دیدگاه ها غیرفعال است