تعدد فهرست‌ها را باید ساماندهی و تدبیر کرد

1

مجتبی شاکری  با اشاره به ارائه لیست های متعدد انتخاباتی از سوی تشکل های اصولگرا، با بیان اینکه این دوره از انتخابات شاهد فضای رقابتی تنگاتنگی هستیم، گفت: تا به امروز حدودا 12 فهرست انتخاباتی از سوی تشکل های شناخته شده و غیرشناخته شده اصولگرا ارائه شده است که بیانگر وجود تفکرات و سلایق مختلف در این جریان حداکثری است که می تواند در افزایش مشارکت و هیجان انتخابات نقش تاثیرگذاری داشته باشد اما معایبی نیز دارد که مهترین آن شکسته شدن رای اصولگرایان است.

 

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفتگو با «فردا»  فهرست جبهه متحد را کاملترین و جامع ترین فهرست انتخاباتی دانست و تصریح کرد: این فهرست با انتخاب کاندیداهای خود از میان جامعه مدرسین،جامعه روحانیت مبارز، جمعیت ایثارگران و رهپویان و موتلفه، در واقع ترکیبی از چهره های حقیقی و حقوقی دارای عقبه سیاسی شناخته شده را همراه خود دارد، که قطعا در اقبال و گرایش مردم به این فهرست نقش موثری خواهد داشت.

این چهره اصولگرا ادامه داد: حضور آیت الله مهدوی کنی و ایت الله یزدی در راس این جبهه نیز وزنه آن را سنگین تر از سایر تشکل های انتخاباتی کرده است و مردم با اطمینان بیشتری به این فهرست نگاه می کنند.

شاکری در ادامه با بیان اینکه وضعیت متکثر فعلی در بین اصولگرایان باید به درستی تدبیر شود، تاکید کرد: تشکیل جبهه متحد و حضور بزرگان در راس آن به این خاطر بود که اصولگرایان به یک وحدت حداکثری دست یابند اما این تلاش ها چندان نتیجه نداد بنابراین اینبار باید تلاش ها را در  مسیر تدبیر وضعیت موجود هدایت کرد.

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه نباید اجازه داد این تعدد لیست ها به رای اصولگرایان آسیبی وارد کند، خاطرنشان ساخت: رایزنی هایی در حال انجام است تا مقداری از این تفرق و تعدد ساماندهی شود و به سمت لیست های قوی تر و جامع تر حرکت کنیم تا مردم هم در انتخاب خود دچار سردرگمی نشوند و آراء اصولگرایان نیز شکسته نشود.

وی در پاسخ به این سوال که ارائه لیست های متعدد را می توان تعبیر به سهم خواهی کرد، گفت: معتقدم باید کمی تامل و صبر کرد شاید تلاش ها نتیجه داد و افراد و تشکل ها به سمت لیست های کمتر و واحد پیش رفتند بنابراین معتقدم بهتر است در شرایط فعلی چندان بر روی واژه سهم خواهی تاکید نکنیم.

این چهره اصولگرا همچنین درخصوص وضعیت جریان اصلاحات در انتخابات پیش رو، تصریح کرد: اصلاح طلبان طی انتخاباتی که سال های اخیر برگزار شد بخش قابل توجهی از آراء خود را از دست داد و اقبال عمومی به این جریان بسیار کاهش یافته است اما تلاش هایی را برای انتخابات مجلس نهم آغاز کرده است و تلاش دارد که لیست واحدی را هم ارائه دهد.

وی خاطرنشان ساخت: در چنین شرایطی که رقیب می خواهد از ضعف ما سوء استفاده کند نباید اجازه هیچگونه بهره برداری را به آنها داد و همه اصولگرایان با درک شرایط فعلی باید به سمت انسجام و وحدت بیشتر حرکت کنند.

دیدگاه ها غیرفعال است