سرعت پیشرفت مناسب‌سازی تردد معلولان بسیار ضعیف است/ همکاری شهرداری و شورا برای مناسب‌سازی سطح معابر شهری

3

مجتبی شاکری در گفت‌وگو با تهران پرس در خصوص اقدامات شورا و شهرداری برای مناسب‌سازی معابری که تردد معلولان در آن صورت می‌پذیرد، اظهار داشت: در دوره‌های قبلی شورا، مصوبات خوبی در زمینه مناسب‌سازی معابر برای تردد معلولان و افراد مسن و کودکان صورت گرفته است اما در شورای چهارم به دلیل این که بنده مستقیماً در جریان مشکلات این گروه هستم می‌توان امیدوار بود که بتوان پروژه‌های مناسب‌سازی معابر بهتر و سریع‌تر اجرایی شود.

وی در ادامه افزود: یکی از اصلی‌ترین مشکلات معلولان، سالمندان و جانبازان حضور در سطح جامعه است که در این راستا باید شرایط فراهم شود که این گروه از جامعه بدون کمک به دیگران در سطح شهر تردد داشته باشند.

عضو شورای شهر تهران با بیان این که مناسب‌سازی‌های صورت گرفته در ایستگاه‌های مترو و پارک‌ها بسیار موفقیت آمیز بوده اما کافی نيست،‌ خاطرنشان کرد:علاوه بر ایستگاه‌های مترو و خیابان‌ها تمام دستگاه‌های دولتی و غیردولتی مکلف شده‌اند که قسمت‌های عمومی ساختمان‌ها را بر اساس ضوابط شهرسازی ظرف یک سال برای افراد معلول مناسب‌سازی کنند.

شاکری در پایان اظهار داشت: طی جلسه‌ای که با نخبگان معلول داشتیم، قرار بر این شد که این افراد با ارائه برنامه‌های بلندمدت و با همکاری شهرداری تهران زمینه را برای هرچه بهتر شدن مناسب‌سازی تردد معلولان ایجاد شود.

دیدگاه ها غیرفعال است