شورای عالی انقلاب فرهنگی به حوزه فرهنگ شهر تهران ورود کند/ فرهنگ شهری نیازمند انقلاب است

1

مجتبی شاکری در گفتگو با تهران پرس در خصوص مطالبات فرهنگی شهروندان از شورای شهر اظهار داشت:از تهران به عنوان کلان شهری در بین کشورهای جهان اسلام انتظار می رود که رفتار و فرهنگی متناسب با جهان اسلام و اعتقادات مردم در پیش گیرد و الگوی اکثر کشورهای جهان اسلام شود و این که  به فرهنگ غرب متکی نشود.

منتخب شورای شهر تهران ادامه داد:مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی به سبک زندگی اسلامی تاکید داشتند و می توان نتیجه گرفت که شهر تهران با توجه به ظرفیت هایی که دارد می تواند مروج زندگی اسلامی در کشورهای جهان اسلام باشد.

مجتبی شاکری درباره معماری شهری تهران اظهار داشت:معماری شهر تهران و بناهایی که در آن ساخته می شود با فرهنگ اسلامی ایران همخوانی ندارد و می توان گفت که این نوع معماری فرهنگ مادی را ترویج می کند که مسئولین مدیریت شهری و همچنین شورای شهر باید به رفع این معضل توجه داشته باشند.

منتخب شورای شهر تهران اضافه داشت:شورای عالی انقلاب فرهنگی و رسانه ملی و نیز مدیران شهری می توانند با همکاری یکدیگر به فرهنگ سازی پروژه ها و طرح های عمرانی شهر تهران کمک کنند.

وی ادامه داد:یکی از دلایل مهم ی که شهر تهران نتوانسته است به اوج پیشرفت در تمام زمینه ها برسد عدم داشتن سند چشم انداز است که می توانیم با کمک اهالی هنر و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تدوین آن پرداخته شود.

دیدگاه ها غیرفعال است