نماد میدان صنعت شایسته پایتخت نیست

1

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: با خبر شدیم که در میدان صنعت تهران نمادی از یک تندیس برهنه نصب شده که اصلا شایسته پایتخت و این میدان نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر گفت: نمادهای مورد استفاده در میادین، خیابان ها و معابر و … باید متناسب با میراث های تاریخی، دینی و ارزشی باشد.
به گزارش افکارنیوز، مجتبی شاکری با بیان این مطلب اظهار داشت: شهرداری تهران و همچنین شهرداری مناطق ۲۲گانه باید در استفاده از نمادها و کاذهای هنری، مباحث اعتقادی و مذهبی، میراث های تاریخی و… را رعایت کرده و مورد توجه ویژه قرار دهند.

وی افزود: با خبر شدیم که در میدان صنعت تهران نمادی از یک تندیس برهنه نصب شده که اصلا شایسته پایتخت و این میدان نیست.
وی تاکید کرد: مسوولان و مدیریت شهری باید توجه کنند از مسائل و نمادهایی که مورد تردید بوده و ذهنیت مخاطب شبه ایجاد می کند، به شدت پرهیز شود.

وی توضیح داد: به لحاظ ساختاری سازمان زیباسازی عهده دار نصب نمادها و المان های شهری است و در این سازمان کسانی که در این رشته ها باتجربه هستند از طریق فراخوان های عمومی شرکت کرده و از میان آثار رسیده از هنرمندان مختلف در نهایت یک اثر انتخاب و اجرایی می شود.
شاکری بیان کرد: نمادهای و المان های مورد استفاده در شهر در نظر شهروندان جزو موارد بسیار مهم و با اهمیت است بنابراین مسوولان وظیفه دارند تا با انتخاب آثار ارزشی به انعکاس اندیشه های خوب و هنرهای زیبا و قابل تامل بپردازند.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته اسامی مختلفی ببرای بسیاری از خیابان ها، معابر و… انتخاب شده که به تنهایی قادر به انتقال مفهوم نبوده بلکه در کنار آن باید از المان ها و نمادهای زیبا که حاصل اندیشه و تفکر ایرانی و اسلامی است، بهره ببریم تا در قالب نفهوم سازی، به فرهنگ سازی در جامعه بپردازیم.

وی درباره عملکرد شهرداری تهران در استفاده از نمادها گفت: خوشبختانه در چند سال گذشته مدیریت شهری تهران در تغییرات شهری ، باز کردن معابر، توسعه فضای سبز و بهره از گونه های زیبا و مختلف گیاهی ، استفاده از رنگ ها و نورپردازی عملکرد خوبی داشته است.
وی افزود: اما در زمینه استفاده از نمادها و المان های شهری و… نتوانسته به آنچه مورد نظر شورای شهر بوده، دست یابد بنابراین با نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر بیان کرد: در سال جاری شهرداری تهران باید بیش از پیش در سیما و منظر شهری به معماری و هنر ایرانی – اسلامی توجه کند و به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که در ۲۳دی سال ۹۲ خطاب به مسوولان شهرداری و اعضای شورای شهر بیان شد، توجه ویژه ای کنند زیرا در آن دیدار ایشان تذکرات مهمی در این زمینه دادند.

وی تصریح کرد: در زمینه استفاده از نمادهای مناسب شهری و چگونگی انتقال مفاهیم مطالبات جدی داریم که موضوع تندیس برهنه میدان صنعت نیز حتما به شهردار و سازمان زیباسازی گوشزد خواهد شد.

دیدگاه ها غیرفعال است