انتقاد از بلاتکلیفی تفکیک ماموریت های اجتماعی و فرهنگی شهرداری

1

یک عضو شورای شهر تهران نسبت به بلاتکلیفی تفکیک ماموریت‌های اجتماعی و فرهنگی در شهرداری انتقاد کرد و گفت: دو ماه از فرصت داده شده به شهرداری گذشته، اما همچنان این وضعیت ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی شاکری در جلسه علنی روز سه‌شنبه با اشاره به برنامه شهرداری برای تفکیک ماموریت‌های هنری، فرهنگی و اجتماعی از هم گفت: شورا ۶ ماه به معاونت اجتماعی و سازمان فرهنگی هنری فرصت داده بود تا این وظایف طی لایحه‌ای تفکیک شود، اما دو ماه از فرصت شهرداری گذشته و همچنان این لایحه به صحن آورده نشده است.

وی با اشاره به عملکرد شهرداری در طرح آسیب‌های اجتماعی، گفت: نباید موضوعات آسیب‌های اجتماعی، هیجانی مورد بررسی قرار بگیرد، ما صفحه حوادث روزنامه نیستیم که هر خبری شد آن را آژیر بکشیم؛ ما تصمیم‌گیر هستیم، اگر قرار است هشداری بدهیم، باید پیش‌بینی لازم برای حل آن را نیز داشته باشیم. اگر این پناهگاه‌ها وجود دارد، کشیدن آژیر تنها بازی با اعصاب شهروندان است.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: مطرح کردن هیجانی این‌گونه اخبار به نفع جامعه نیست.

شاکری در ادامه به تفاهمنامه‌ای که اخیراً بین شهرداری و شورا برای انتخاب حسابرس مشترک برای حسابرسی سازمان‌ها و شرکت‌ها به امضا رسیده است، گفت: در کجا ناظر و مجری بر سر نظارت به تفاهم می‌رسند؟ کمیته‌ای که قرار است تشکیل شود، چهار عضو آن از شهرداری که مجری است و سه عضو از شوراست، از نظر من این تفاهمنامه، تنزل جایگاه نظارتی شورا را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به یکی از بندهای این تفاهمنامه، گفت: حسابرسی انجام شده باید در مجمع عمومی شرکت‌ها بررسی شود و خروجی‌اش به شورا خواهد آمد که گزارشی پاستوریزه خواهد بود.

شاکری پیشنهاد کرد: این تفاهمنامه در صحن بررسی شود.

این گفت وگو را در سایت خبرگزاری مهر مشاهده بفرمائید.

دیدگاه ها غیرفعال است