اعضاي كابينه نمونه‌اي از شخصيت رئيس جمهور باشند

3

خبرگزاري فارس: عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در خصوص نحوه چينش كابينه دولت دهم گفت: تكثير شخصيت رئيس جمهور در چينش كابينه مورد نظر مردم است.

 

مجتبي شاكري عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، در خصوص نحوه چينش كابينه دولت دهم گفت: تكثير شخصيت رئيس جمهور در چينش كابينه مورد نظر مردم است چرا كه مردم اجراي نظرات و كاركردهاي احمدي‌نژاد را كه ملاحظه كردند و با دقت به وي راي دادند و انتظارشان اين است كه اعضاي كابينه نمونه‌اي از اين شخصيت باشد. وي با بيان اينكه كار‌آمدي و پركاري مورد نياز است، تصريح كرد: به تناسب مطالبات مردم كه در همين دوره از انتخابات رياست جمهوري به خوبي در مناظره‌ها شكل گرفت و در اولين سخنراني رئيس جمهور بعد از اعلام نتايج انتخابات ديديم به خوبي متصور شد تا بتوانند اين مطالبات را با زبان منطق عملياتي كنند. عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با اشاره به تجربه 4 ساله رئيس جمهور و رسيدن وي به اين نقطه كه در كابينه تجديد نظر كند يادآور شد: احمدي‌نژاد بايد به تناسب اين حضور 40 ميليوني مردم و مطالبات بيانه شد اين تغييرات را به صورت جدي در كابينه لحاظ كند و در تعامل با مجلس با توجه به شناختي كه نسبت به مجلس و نمايندگان وجود دارد تعامل داشته باشد.

شاكري در خصوص نحوه تعامل مجلس با دولت و برعكس عنوان داشت: مجلس لوايحي را كه دولت ارائه مي‌دهد نظرات كارشناسي دولت را اخذ كند و با توجه به ميدان عملي كه دولت حضور دارد طرح‌هاي خود را تنظيم كند. وي اظهار داشت: نقطه مقابل آن لوايحي كه دولت مي‌آورد با توجه به اينكه مجلس مجموعه كارشناسي صاحب نظر است بايد دولت اين اعتماد را به مجلس داشته باشد. عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي خطاب به مجلس تاكيد كرد: يكي از مزاياي دولت نهم پركاري، چالاكي و تلاش شبانه روزي در حل مسائل است كه بايد مجلس هم اين صفات خوب را مورد توجه قرار داده و همچون دولت چالاك و پرتحرك باشد. شاكري افزود: زماني كه تفريغ بودجه مطرح است مجلس پر كار و چند شيف كار مي‌كند و نمايندگان حضور دارند از همين‌رو اين تجربه را مي‌توانند مكررا در طول سال تكرار كنند و در بخش‌هايي كه نياز به قانون داريم ايثارگرانه حضور پيدا كند و اين گونه نباشد كار مجلس فقط به صورت عادي و مرسوم باشد.

وي خاطر نشان كرد: مجلس هم بايد مثل دولت تحرك و چالاكي داشته باشد تا همجنس بودن مجلس با دولت را ببينيم تا انشاء الله متناسب با اين حضور پرشور مردم مطالبات شان پاسخ داده شود. عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با اشاره به پيشنهاد رئيس‌جمهور مبني بر اينكه افرادي كه توانايي حضور در كابينه دولت دهم را دارند خود را معرفي كنند، گفت: اين نگاه، نگاه خوبي است ولي در اين فرصت كوتاه امكان عملياتي شدن را ندارد چرا كه فقط معرفي كردن افراد نيست بلكه نيازمند بررسي هم است بنابر اين به يك پروژه بلند‌مدت نياز دارد و اگر اين كار از سالهاي قبل دنبال مي‌شد قابليت اجرايي شدن را داشت. شاكري براي تشكيل يك كابينه توانمند پيشنهاد داد كه كميسيون‌هاي مجلس متناسب با اينكه تعامل مستمر طي چهار‌ سال با دولت داشته‌اند و اينكه هم موضوع و هم ذائقه دولت را خوب مي‌شناسند از همين رو چند نفر را معرفي كنند تا رئيس‌جمهور از بين آنها انتخاب كند.

دیدگاه ها غیرفعال است