خانه اندیشمندان علوم انسانی برای وزارت ارشاد و شهر تهران خروجی ندارد

2

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه خانه اندیشمندان علوم انسانی برای وزارت ارشاد و شهر تهران خروجی ندارد، گفت: باید پرداخت بودجه از سوی شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی ساماندهی شود

مجتبی شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ درباره برخی تذکرات خود به شهرداری تهران،‌ اظهار داشت: بنده در نقد برنامه و بودجه سال 94 که شهرداری به شورای شهر ارائه شد 13 تذکر داشتم که در یکی از جلسات شورای شهر به چند مورد از آنها اشاره و همه آنها را به صورت مکتوب به شهرداری ارسال کردم.

وی با اشاره به یکی از تذکرات خود به شهرداری تهران،‌ ادامه داد:شهرداری در برنامه پنج ساله دوم وعده‌‌ای درباره ماده 164 ،165 و 166 داده بود که به نوعی اعلام شاخص‌های ارزیابی و پایش برنامه است، داده بود اما این شاخص‌ها تاکنون ارائه نشده و این یک نقص محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تصریح کرد: علاوه بر این شهرداری موظف بود برنامه‌ بودجه را در قابل نرم‌افزار اِکسل  ارائه کند که بررسی اعضای شورا با سهولت انجام شود و مقایسه‌ها به راحتی صورت گیرد اما این اتفاق هم رخ نداده است و مرور کردن شاخص‌هایی که در بیش از 5 هزار صفحه قید شده و بررسی اطلاعات مربوط به مناطقه 22 گانه،‌سازمان‌ها،‌ معاونت‌ها و غیره کار دشواری است.

وی با بیان انتقاداتی از سیستم‌ شورای شهر افزود: شورای شهر هنوز سامانه اطلاعاتی به هنگام ندارد و این یک نقص در نظارت به شمار می‌آید، همچنین شورای شهر مانند سامانه 1888 شهرداری،‌ سامانه‌ای ندارد که به طور مستقیم با مردم در ارتباط باشد. 

شاکری با تأکید بر اینکه شورای شهر باید مانند مجلس دارای یک دیوان محاسبات داشته باشد،‌ خاطرنشان کرد: بازدید‌هایی که اعضای شورا از مناطق شهرداری به عمل می‌آورند باید در قالب و فرم استانداردی صورت گیرد که قابلیت ارزیابی باشد.

وی در ادامه گفت: در کنار موضوعاتی که به آن اشاره کردم معتقد هستم بودجه‌های حمایتی شهرداری از اشخاص حقیقی و حقوقی باید نظام‌مند شود؛‌ چرا باید یک میلیارد تومان به تماشاخانه شهر و خانه هنرمندان اختصاص دهیم اما از آن گزارشی هم نداشته باشیم.

شاکری با اشاره به اینکه خانه اندیشمندان علوم انسانی هیچ خروجی برای وزارت ارشاد و شهر تهران ندارد، اظهار داشت: خانه اندیشمندان یک مجموعه خصوصی است که حتی ورود افراد به آن تحت کنترل است. آنها ساختمانی با 3 تالار مجزا در خیابان نجات‌الهی دارند و سالانه 500 میلیون تومان از شهرداری کمک دریافت می‌کنند. این در حالی است که ساختمان نیز متعلق به شهرداری است و سالانه چند میلیاد هزینه اجاره این مکان است. حلقه‌های بسته و سکولار این مجموعه چه کاربستی برای شهر و شهرداری تهران دارد؟

وی گفت: کمک شهرداری به این خانه در حالی صورت می‌گیرد که اشخاص حقیقی و حقوقی فراوانی در شهر داریم که در راستای اندیشه انقلاب و اهداف نظام فعالیت می‌‌کنند اما با مشقت مجموعه خود را اداره می‌کنند و بسیاری از آنها برای یافتن مکان دچار مشکل هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: انجمن قلم،‌ عمار،‌ اوج و بسیاری دیگر از مجموعه‌ها و رسانه‌هایی که در راستای اندیشه انقلاب فعالیت می‌کنند، نیاز به حمایت بیشتری دارند بنابراین باید پرداخت‌ بودجه‌ها در این جهت ساماندهی شود.

دیدگاه ها غیرفعال است