دولت بستر را برای حضور احزاب قانونی در انتخابات مهیا کند نه اینکه خود بدان ورود کند

1

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران گفت: دولت در این ماه‌های باقی‌مانده به وظایف خود عمل کرده و در قضایای انتخابات ورود نکند، به گونه‌ای دیگر بستر را آماده کند تا احزاب قانونی بتوانند کار خودشان را انجام دهند.

مجتبی شاکری، عضو جمعیت ایثارگران و رئیس کمیته فرهنگی  شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسیخبرگزاری فارسدرباره سخنان اخیر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در جمع اعضای حزب کارگزاران سازندگی، بیان داشت: تجربه انقلاب اسلامی نشان می‌دهد، احزابی که توسط قوه مجریه و دولت‌ها به صحنه می‌آیند، نمی‌توانند دوام داشته باشند و به جلب اعتماد مردم بپردازند چرا که معمولاً با حضور دولت‌ها بنیه مالی آنها تکمیل و گسترش پیدا کرده و با محو شدن دولت‌ها هم رو به افول می‌روند.

به گفته وی، نمونه این احزاب، حزب مشارکت است که به سرنوشت انحلال دچار شده‌ است؛ لذا حزب کارگزاران هم در همین دست است یعنی می‌خواست ریاست جمهوری آقای هاشمی را پیوسته کند اما حتی دفاعش از آقای هاشمی در جایگاه ریاست جمهوری نتوانست وی را در آن جایگاه قرار بدهد چرا که اینگونه احزاب ریشه مردمی ندارند.

شاکری معتقد است، شاید الان بتوانند با این شکل و با همین قواره، احزاب دولتی صورت بگیرند اما این‌ها جایگاه قابل اعتمادی نمی‌توانند در بین مردم داشته باشند لذا به نظرم می‌رسد که همین سفارشی که مقام معظم رهبری به وزرای دولت آقای هاشمی کردند که در انتخابات مجلس وارد نشوند و دولت نباید در انتخابات مجلس ورود پیدا کند اما متأسفانه وزراء توجه نکردند و تعدادی از آنها استعفاء دادند و حزب کارگزاران را درست کردند این سفارش مورد توجه دولتمردان قرار گیرد.

وی افزود: در واقع تولد حزب کارگزاران تمرد از سخنان مقام معظم رهبری بود که فرموده بودند، دولت در انتخابات مجلس وارد نشود یعنی نطفه حزب کارگزاران آنجا بسته شد، چون مقام معظم رهبری منع کرده بودند، چند نفر از آنها استعفا داده و یک حزب را درست کرده و به انتخابات مجلس ورود پیدا کردند.

شاکری معتقد است، الان هم اگر بخواهند به این قضیه ورود پیدا کنند، باز همان ماجرای سابق تکرار خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که توصیه شما به دولت برای احترام نهادن به رأی مردم چیست، گفت: مردم هر چقدر بتوانند به دور از هیاهوی بسیار به درستی صحنه را ببینند، بهتر است، وگرنه اگر بخواهد دولت ورود پیدا کند، شائبه‌های متعدد ایجاد می‌شود، آن هم شائبه هزینه‌ها و تبلیغات دولتی که کار وزارت کشور را در نظارت بر انتخابات سخت خواهد کرد و در نهایت اجرای انتخابات شائبه پیدا می‌کند.

شاکری با بیان اینکه یک دولت پاک و باتدبیر باید به دور از این شائبه‌ها باشد، تأکید کرد: تلاش دولت بر این باشد که در این ماه‌های باقی‌مانده به وظایف خودش عمل کند و در قضایای انتخابات ورود پیدا نکند، به گونه‌ای دیگر بستر را آماده تا احزاب قانونی بتوانند کار خودشان را انجام دهند.

 

این گفت وگو را در سایت خبرگزاری فارس مشاهده بفرمائید.

دیدگاه ها غیرفعال است