چرا برخی با اطلاع از نظرمقام معظم رهبری صحبت از بازگشایی سفارت آمریکا می‌کنند

2

رییس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه همه گروه‌ها، جریانات و تفکرات مختلف باید خودشان را با اصول و ادبیات امام و رهبری تنظیم کنند، گفت: چرا برخی با اطلاع از نظر مقام معظم رهبری صحبت از بازگشایی سفارت آمریکا می‌کنند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مجتبی شاکری – رییس کمیته فرهنگی شورا در دویست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در نطقی پیش از دستور، اظهار داشت: سالیان پیش جمعی از دوستان خدمت عارف جلیل القدر آیت‌الله پهلوانی(ره) (سعادت پرور) رسیدند؛ وی در بخش از توصیه های خود به این افراد نکته‌ای درباره خواندن زیارت عاشورا بیان کرد و گفت: «زیارت عاشورا را با 100 لعن و 100 سلام بخوانید».

وی با بیان این که همه ما در معرض غفلت قرار داردیم، افزود: وقتی به خواص توصیه می‌کنند که زیارت عاشورا اینگونه خوانده شود برای این است که دچار غفلت نشویم و صف اهل سلام با صف لعنت شدگان به هم درنیامیزد. هیچ کس نباید تصور کند از ناحیه شیطان در معرض وسوسه و آسیب نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: همه ما در معرض غفلت و آسیب هستیم ، پنج نوبت عرضه کردن خود به درگاه الهی در نماز های واجب چه حکمتی دارد ؟ بی تردید کسانی که جایگاه بالاتری دارند بیشتر از آدم‌های معمولی طعمه شیطان می‌شوند. شیطان در ما هم نفوذ می‌کند تا باطل را لباس حق بپوشاند و حق را دچار استحاله کند . به بیان مقام معظم رهبری شیطان بزرگ، خطرناک‌تر از ابلیس است چرا که ابلیس در قلب انسان به وسوسه و اغوا می پردازد ولی شیطان بزرگ در جنگ سخت و نرم از درون و بیرون عرصه را بر انسان تنگ می کند تا روحیه سازش و تسلیم را جایگزین پایداری و مقاومت در ما کند .

وی ادامه داد: از پیش نیازهای مهمی که مقدمه ی تاثیر پروژه نفوذ است ، پدیده دنیاطلبی است که در ما پنهان است و چراگاه مناسبی برای جولان شیطان است. در خاطرات آقای رحیمیان اشاره شده زمانی که می‌خواستند جلوی اتاق حضرت امام در جماران یک تراس احداث کنند قرار بود نرده‌ای مقابل آن ایجاد شود. فردی که قرار بود این کار را انجام دهد، گفت: باید از امام بپرسید آیا از انجام این کار راضی هستند یا خیر.

شاکری افزود: اما در نهایت با این استدلال که ممکن است برای نوه امام هنگام رفت و آمد در این قسمت حادثه‌ای رخ دهد نرده خاصی را نصب کردند. امام وقتی این نرده‌ها را دیدند در هم شدند، تأملی کردند و خطاب به احمد آقا فرمودند: انسان بتدریج و مرحله به مرحله طاغوتی می شود و برای هر مرحله هم توجیه شرعی می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس و اعضای هیئت دولت نیز سفارش کردند در این چهارسالی که مسئولیت پذیرفته اید برای خودتان کارهای اقتصادی انجام ندهید. این زمان چهارساله را وقف کنید. این گوشزد برای ما هم هست تادر گرداب دنیاطلبی فرو نرویم . شهرداری بستر مستعد و تحریک کننده ای برای ایجاد رانت برای افراد است.

شاکری با بیان خاطره ای از شهید رجایی گفت: به ایشان در دوره ی ریاست جمهوری شان پیشنهاد عضویت در هیأت مدیره ی شرکتی را دادند ، رجایی گفته بود نه من علاقه دارم و نه وقت . آنها گفتند: فقط اسم شما باشد کافی است ف آب باریکه ای برایتان دارد. رجایی با برافروختگی و تأملی گفته بود: از خدا خواسته ام مالی که مدل زندگی من را عوض کند به من ندهد.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: یکی از دوستان پیشنهاد داد دارایی‌های خود را در زمان آغاز فعالیت در شورای شهر ثبت کنیم و پایان دوره نیز آن را بازخوانی کنیم تا ببینیم آیا در این مسیر سفارش مقام معظم رهبری را رعایت کرده‌ایم یا خیر.

وی خاطرنشان کرد: این سبک زندگی دینی و انقلابی است که می‌توانیم آن را با اصول وشاخص های امام و رهبری تنظیم کنیم . نفوذ دنیاطلبی طی فرآیندی از مخدوش شدن نیت آغاز و تا تغییر رفتار و آرمانها به پیش می رود . اگر بستر دنیاطلبی در انسان‌ها وجود نداشته باشد تا این حد در معرض تاثیر نفوذ شیطان قرار نمی‌گیرند، شهرت، شهوت، قدرت، ثروت، ومنزلت های دنیایی دریچه های مسلط شدن دنیا در ماست.

شاکری با اشاره به تاریخ نفوذ و سلطه غرب در کشور ما گفت: کسانی که صاحب منسب بوده و دچار آفت شده‌اند را فهرست کنید از رئیس‌جمهور و نخست وزیر و انواع و اقسام کسانی که طعمه شدند را در نظر بگیرید؛ هر مقدار جلوتر می‌رویم و جایگاهمان در دنیا تثبیت می‌شود حیله‌ها و فتنه‌ها برای صید خواص و فرهیختگان بیشتر و پیچیده‌تر می‌شود.

وی گفت: فهرست خیانت‌هایی که آمریکایی‌ها پیش و پس از انقلاب کرده‌اند و نوع نگاه و ادبیاتی را که امام خمینی(ره) در پاسخ به این کینه ورزیها به کار برده اند اگر ملاحظه کنیم و آن را مقابل فهرست رفتار اشغال گرانه ، ترریستی و ضدحقوق بشری امروز آنان قرار دهیم. چه تغییر ماهوی داشته است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: امام خمینی(ره) مکرر با عتاب و شداد فرمودند که هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید و بغض و کینه‌ خود را نسبت به آمریکا ابراز کنید. در همین زمان نیز شدت واژه هایی را که مقام معظم رهبری درباره آمریکا به کار می گیرند از همان جنس است . همه گروه‌ها جریانات و تفکرات مختلف بایدگفتمان و رفتار خودشان را با این اصول و ادبیات تنظیم کنند. در واقع شاخص افراط و تفریط امام راحل و نقطعه تعادل مقام معظم رهبری هستند.

وی ادامه داد: چرا وقتی مقام معظم رهبری ایجاد دفتر حافظ منافع آمریکا را نمی‌پسندند برخی صحبت از بازگشایی سفارت را مطرح می‌کنند باید به این مسائل دقت کرد. تجربه ما بویژه در رخدادهای پس از پیروزی انقلاب نشان دهنده ی عمق نظر رهبری و صحت تشخیص او در برون رفت از مسائل بوده است . آنجا که جریانات یا شخصیت هایی راه به کژراهه بردند از چشم جامعه افتادند و به حافظه تاریخ سپرده شدند. در گذر از پیچ تاریخی که اکنون در آن قرار داریم شناخت چیستی و چگونگی نفوذ دشمن از مسئولیت های خطیر روزگار ماست. از تاریخ عبرت نگیریم عبرت آیندگان می شویم . امیدوارم به برکت خون شهدا همه بتوانیم به وظیفه مان به خوبی عمل کنیم.

 

 

دیدگاه ها غیرفعال است