نقش بی بدیل همسر مجتبی شاکری در روایت

1

معصومه رامهرمزی، نویسنده دفاع مقدس , و صاحب کتاب سال «یکشنبه آخر» نیز در سخنانی از زاویه دید یک مخاطب به تبیین وجه انسانی شخصیت مجتبی شاکری به عنوان یک جانباز پرداخت…

معصومه رامهرمزی، نویسنده دفاع مقدس , و صاحب کتاب سال «یکشنبه آخر» نیز در سخنانی از زاویه دید یک مخاطب به تبیین وجه انسانی شخصیت مجتبی شاکری به عنوان یک جانباز پرداخت و گفت: من در سال 76 از اهواز به تهران آمدم و شاید یکی از کسانی که در بدو ورودم به تهران با ایشان آشنا شدم، آقای شاکری بود؛ در جلساتی که ایشان در دفتر هنر و ادبیات ایثار ترتیب می‌داد، از افرادی به عنوان «شخصیت‌های پرحادثه» دفاع مقدس دعوت می شد که برای نویسندگان از خاطرات ناب خود می گفتند تا آنها ایده بگیرند و بر اساس آن داستان بنویسند. من هم یکی از آن شخصیت‌های پرحادثه بودم که به عنوان امدادگری که در 14 سالگی در جبهه و جنگ حضور داشتم، به یکی از آن جلسات دعوت شدم و این باب آشنایی بود.

وی با اشاره به وجه آرمانی شخصیت مجتبی شاکری و اینکه تا چه اندازه در انقلاب و در آرمان‌های انقلاب اسلامی ذوب شده و تمام زندگی خود را در این راه وقف کرده است، گفت: بی‌صبرانه منتظر هستم که خواندن این کتاب را از امشب آغاز کنم.

این نویسنده دفاع مقدس به یکی از وجوه برجسته شخصیتی مجتبی شاکری پرداخت و گفت: ایشان با وجود لطمه‌ بسیار سنگینی که در جریان جانبازی دیده اند، کاملا در آشتی و صلح با افراد اطرافشان، با جامعه و با طبیعت هستند. به نظرم آقای شاکری مظهر عطوفت، مهربانی، خوش رفتاری و اخلاق حسنه هستند و من هر بار با هر یک از اطرافیان و همکاران ایشان نیز ارتباط داشتم، متوجه می شدم که کار کردن در کنار ایشان تا چه اندازه به آنها انرژی و انگیزه می دهد.

رامهرمزی ادامه داد: زمانی که مشغول نوشتن کتاب «یکشنبه آخر» بودم، راهنمایی های آقای شاکری برایم بسیار راهگشا بود و در نگاهم به خاطرات جنگ و نوشتن این کتار اثر داشت. شاهد بودم که بسیاری از نویسندگان جوان و حتی نویسنده‌های دست به قلم و توانمند در ارتباطی که با ایشان داشتند، انگیزه و انرژی‌شان برای دنبال کردن کار نوشتن مضاعف می‌شد.

وی از سرکار خانم مهری یزدانی همسر مجتبی شاکری نیز به بزرگ منشی یاد و از وی سپاسگزاری کرد و گفت: ایشان نقش بی‌بدیلی در زندگی آقای شاکری داشته و دارند. من در زمانی که سردبیر برنامه سیمای خانواده در شبکه یک بودم، از خانم و آقای شاکری به عنوان یک زوج دعوت کردم و پس از حضور آنها، سیل پیامک های تقدیر از این بانو دریافت شد. مردم قدردان این بانوی شریف هستند که در کنار این قهرمان ملی قرار گرفته و یار و یاور او بوده است. قطعا در فرازهایی از کتاب خاطرات «مجتبی» نیز به این موضوع مهم پرداخته شده است.

رامهرمزی از تدوین گر اثر خانم راضیه حقیقت به عنوان یکی از گردآوردنگان این کتاب خاطرات نیز به نیکی یاد کرد و گفت: مطمئن هستم که اتحاد بین این فرد حرفه‌ای، علاقه‌مند و انقلابی با قهرمان ملی ما آقای مجتبی شاکری بود که منجر به خلق یک اثر فاخر و ماندگار شده است.

وی در خاتمه سخنانش تاکید کرد: هیچ یک از ما نمی توانیم دینی که آقای شاکری، همسر و خانواده ایشان بر گردنمان دارند را ادا کنیم.

دیدگاه ها غیرفعال است