نردبان اصولگرایان و نقشه اصلاح طلبها

1

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی از احتمال اعلام ساز و کار حضو ر و معیار های اصولگرایان برای انتخابات در هفته آینده خبر داد و گفت: با توجه به اقبال مردم به گفتمان اصولگرایی ، اصلاح طلبان با طرح وحدت ملی می خواستند از نردبان اصولگرایان بالا رفته و بدون هیچ گونه زحمتی نیمی از دولت را در اختیار خود بگیرند.

مجتبی شاکری عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی درگفتگو با خبرنگارمهر، با بیان این مطلب اظهار داشت: به طور قطع اصولگرایان با یک کاندیدا درعرصه انتخابات ریاست جمهوری دهم حضور خواهند یافت چرا که شرط موفقیت اصولگرایان این است که پای صندوق های رای نام یک نامزد واحد باشد.

وی با اشاره به اقدامات اصلاح طلبان درمعرفی نامزدهای انتخاباتی خود،افزود: این اقدام اصلاح طلبان که شاید تا اندازه ای باعث وارد نمودن فشار به اصولگرایان برای مشخص کردن هرچه سریعتر چگونگی معرفی نامزدهای انتخاباتی باشد در حقیقت به منظور ارزیابی وضعیت خود در میدان انتخابات است.

شاکری ادامه داد: اصلاح طلبان در انتخابات آتی یک حضور سه لایه را با حضور سید محمد خاتمی، میرحسین موسوی و کروبی پیش بینی کرده اند در حالی که گروهی درانتخابات موفق تراست که بتواند یک کاندیدای واحد را برای انتخاب به مردم معرفی کند.

این عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی همچنین از طرحی که توسط برخی اصولگرایان برای رایزنی با اصلاح طلبان به منظور ممانعت از ورود خاتمی به عرصه انتخابات و در نهایت جلوگیری از اجماع اصولگرایان حول محور احمدی نژاد مطرح می شود، ابراز بی اطلاعی کرد اما در عین حال با اشاره ای به طرح دولت وحدت ملی که چندی قبل توسط برخی گروه های سیاسی مطرح شده بود، گفت: اصولا چنین طرح هایی در کشورهایی که بی ثبات بوده و یا دارای اختلاف هستند، مطرح می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه طی انتخابات گذشته، گرایش مردم به گفتمان اصولگرایی به وضوح قابل مشاهده است، تصریح کرد: این امر منجر به نزول آراء اصلاح طلبان نزد مردم شده و اصلاح طلبان به نوعی صلاحیت خود را از دست داده اند .

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان با طرح وحدت ملی می خواستند، از نردبان اصولگرایان بالا رفته و بدون هیچ گونه زحمتی نیمی از دولت را در اختیار خود بگیرند و این امر به نوعی انجام رفتار بدون صداقت با مردم است.

شاکری با طرح این سئوال تاکید کرد: اساسا چه عقلی می گوید که اصولگرایان باید با افرادی وارد صحبت شوند که اعتقادی به شعار “مرگ بر آمریکا” ندارند؟

دیدگاه ها غیرفعال است