مناسب سازی معابر و گذرگاهها، جوابگوی نیاز معلولان نیست

1

«مجتبی شاکری» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، ضمن گرامیداشت12 آذر، روز جهانی معلولان اظهار داشت: مناسب سازی معابر و گذرگاههای شهری و ایجاد مسیرهای ویژه تردد معلولان در خیابانها، پیاده روها و ادارات مختلف نه تنها باید در دستور کار مسئولان شهری تهران بلکه باید در رأس فعالیتهای شهرداری و اداره بهزیستی در شهرستانها نیز قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه از نظر مناسب سازی معابر و گذرگاههای شهری برای معلولان نسبت به کشورهای اروپایی فاصله های زیادی داریم، اظهار داشت: باید با نصب گذرگاه های ویژه جانبازان و معلولان و ساخت پیاده راه های معلولان در بسیاری از پارکها، اماکن تفریحی، ادارات و خیابانها، با بهترین کیفیت، خود را به استانداردهای جهانی نزدیک کنیم.

** مناسب سازی معابر در تهران پاسخگوی نیاز معلولان و جانبازان نیست

شاکری با تأکید بر مناسب سازی معابر و گذرگاه های معلولان در بوستان ها و تفرجگاه های تهران اظهار داشت: درخصوص مناسب سازی گذرگاه های معلولان در اماکن و فضاهای سبز و پارکها اقدامات خوبی در شهرداری تهران و شورای شهر انجام شده که از مهم ترین آنها می توان به مناسب سازی گذرگاههای معلولان در خیابان آزادی، چهارراه ولیعصر، میدان 15 خرداد و خیابان های منتهی به بازار اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه مناسب سازی معابر پاسخگوی جمعیت و نیاز معلولان ما در پایتخت نیست، اظهار داشت: باید در همه بوستانها و تفرجگاه های تفریحی با ایجاد گذرگاه های ویژه تردد و امکانات رفاهی جهت عبور آنها، مشکلات تردد جامعه معلولان را رفع کنیم و به تعبیری باید در بسیاری از اماکن عمومی تهران و همچنین سایر شهرستانها با نصب گذرگاه های مخصوص معلولان، طوری عمل کنیم که وقتی معلولی با ویلچر یا عصا پا به آنجا می گذارد، بتواند به تمام نقاط آنجا به راحتی دسترسی داشته باشد.

**استخدام معلولان یکی از دغدغه های اصلی آنهاست که باید رفع شود

وی با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات معیشتی و رفاهی معلولان و جانبازان تنها به شورای شهر و شهرداری تهران برنمی گردد، اظهار داشت: باید با کمک و همیاری دولت و مجلس و نهادهایی چون بهزیستی، بتوانیم بسیاری از مشکلات بحق جامعه معلولان را رفع کنیم چرا که بحث استخدام معلولان یکی از مهم ترین دغدغه های امروز معلولان می باشد که باید دستگاه های مربوطه در راستای رفع این مشکل گام های اساسی بردارند.

**معلولیت تهدید نیست بلکه یک فرصت است

دکتر شاکری با اشاره به اینکه نقص و معلولیت تهدید نیست، تصریح کرد: معلولیت یک فرصت است و قطعا باید معلولان و جانبازان معلولیت خود را فراموش کرده و با کشف استعدادهای خود و پرورش آنها در راستای شکوفایی آنها قدم بردارند که این امر مستلزم همت بلند معلولان و تقویت روحیه اعتماد به نفس آنهاست.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بر توجه به خواسته های جانبازان و معلولان از سوی سازمانهای مربوطه تأکید کرد و گفت: شورای اسلامی شهر تهران نیز در راستای تحقق خواسته های معلولان و نابینایان برنامه های مختلفی طی سالهای گذشته انجام داده و تلاش دارد با گسترش فعالیتهای خود در جهت کاهش مشکلات معلولان گامهای اساسی بردارد.

وی با اشاره به اینکه در نخستین جلسه دوره جدید شورای اسلامی شهر تهران از نخبگان معلول دعوت کردیم در یک نشستی با نمایندگان شورای شهر حضور یابند، اظهار داشت: فهرستی از نیازها و خواسته های معلولان نخبه در عرصه های مختلف دریافت کردیم و تلاش داریم به تناسب کمیسیون های مختلف شورای اسلامی، نسبت به رفع دغدغه های آنان اقدامات سازنده ای انجام دهیم.

دکتر شاکری، موضوع آموزش، اشتغال ومناسب سازی معابر و گذرگاههای شهری را از مهم ترین خواسته های معلولان عنوان کرد وگفت: باید با همکاری سازمانهای بهزیستی، شهرداری، شورای شهر و تشکل های غیردولتی مشکلات این طیف از جامعه را به حداقل ممکن برسانیم.

اجتمام** م.د** 1569

 

 

انتهای پیام /*

دیدگاه ها غیرفعال است