باید به دنبال تغییر مدل های امپریالیستی در کشور های منطقه باشیم/ سبک زندگی امام و رهبری نمونه کامل مدل ضد امپریالیستی است

1

رییس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امروزه باید مدل های امپریالیستی در عرضه های گوناگکون تغییر یابد و مدل های اصیل کشور های منطقه جایگزین آن شود گفت: امپریالیست تنها ظاهر فریبنده ای دارد در حالی که از درون بسیار سست و نا مطمئن است.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران؛ مجتبی شاکری در دیدار با هیئت‌های نمایندگان اتحادیه جهانی جوانان آنتی امپریالیسم در ترکیه، لبنان و شاخه جوانان حزب الله لبنان بر لزوم مبارزه بر علیه امپریالیسم تاکید کرد.

شاکری در خلال این دیدار گفت: اگر ما به لحاظ مکانی از هم دور هستیم ولی دلهایمان به هم نزدیک است.
وی ادامه داد : مردم جز عاطفی ترین مردم دنیا هستند و اگر ما کمترین مشکلی که برای شما پیش آید همه ناراحت می شوند همانطور که برای کودکی از غزه که در آتش سوخت، مردم گریه کردند.

شاکری افزود: شما ایران و تهران را وطن خود بدانید چرا که ما دوست داریم فدایی تمام آزادی خواهان باشیم.

رییس کمیته فرهنگی شورا اظهار داشت: پرچم عدالتی که شما بلند کرده اید خیل عظیمی از مردمان سراسر دنیا را به حرکت وا داشته است.

وی گفت: تصمیم سازان امپریالیسم تعدادشان زیاد نیست و تنها با زور حاکمیت خود را تحمیل می کنند این حقیقت به وضح در جنبش وال استریت امریکا و قیام 99 درصد علیه یک درصد مشاهده شد.

شاکری تصریح کرد: امریکا و سرمایه داری ظاهر فریبنده ای دارد در حالی که خیلی سست است مانند خانه عنکبوت.

رییس کمیته فرهنگی در ادامه با اشاره به جمله ای از حضرت امام گفت: یک جمله امام مخاطبان زیادی به خود جلب کرد و آن جمله این بود ” امریکا مانند سگ است که اگر از مقابلش فرار کنید دنبالتان می کند و اگر در مقابل او بایستید آنگاه او فرار می کند
“ما این حقیقت را با تمام وجود درک کردیم کاری که حزب الله در جنگ 33 روزه و غزه در جنگ 8 روزه کرد به خوبی معیار و حقیقت ناتوانی امریکا و صهیونیست بود.

شاکری ادامه داد: امروزه مدل های امپریالیستی در بسیاری از عرصه های زندگی “هنر، فرهنگ ، اقتصاد در بین کشور های منطقه رسوخ کرده و ما باید به دنبال تغییر این مدل های باشیم و من از اینکه شما ضد امپریالیست هستید بسیارخوشحالم.

وی اضافه کرد: ما امروزه در ایران به دنبال این هستیم که نیاز های خود را متناسب با سلیقه و مدل های خود برطرف کنیم و این رویه باید مورد توجه کشور های منطقه هم باشد .

شاکری عنوان کرد: ما خواهان این هستیم که کشور های ضد امپریالیستی نیز از دستاورد های ما بهره مند شوند نظیر دستاورد های هسته ای.
وی با اشاره به سبک زندگی امام و رهبری گفت: شما خانه امام را دیده اید و ای کاش خانه مقام معظم رهبری را نیز مشاهده می کردید؛ خانه هایی مانند مردم عادی است در حالی که بزرگترین شخصیت ها در آن ساکن هستند و این یعنی ترویج شیوه زندگی ضد سرمایه داری و امپریالیستی.

شاکری افزود: ما باید تمدن بزرگ شرقی را در مقبال غرب به نوعی عرضه کنیم تا همه چیز را با هم هم افزایی کنیم.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی اظهار داشت: این اتحایده مسیر خوبی را دنبال می کند و برای اینکه اهداف آن به عینیت برسد نیاز به منشور مشترک و اساسنامه است که همه گرد آن جمع شوند. ما از شما می خواهیم که یک سند جامع و بلند مدت برای برنامه های خود تنظیم کنید و به ما بدهید.

دیدگاه ها غیرفعال است