فرهنگ شدن “جهاد اقتصادي” نيازمند همت رسانه‌اي و ساخت آثار سينمايي است

2

عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران نقش رسانه‌ها را در امر فرهنگ‏سازي در جامعه بسيار مهم و حساس دانست و افزود: فرهنگ شدن “جهاد اقتصادي” در جامعه نيازمند ساخت آثار سينمايي و رسانه‌اي است

.

مجتبي شاكري عضو ارشد جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس در خصوص تأكيدات رهبر معظم انقلاب در مورد توجه مسئولان و مردم به اولويت‌بندي امور در كشور اظهار داشت: نامگذاري امسال به عنوان “جهاد اقتصادي” در اوايل دهه پيشرفت و عدالت، خود حكايت از توجه جدي معظم له به اولويت‌هاي كشور است.

وي با اشاره به شرايط ويژه جهان، يادآور شد: پرداختن به برخي مسائل حاشيه‌اي در گذشته موجب شد برخي مسائل اصلي و داراي اولويت كشور به حاشيه رانده شود؛ بنابراين هرآنجا كه به مسائل اصلي كشور توجه شد پيشرفت و موفقيت، حاصل آن بوده است.

عضو ارشد شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي ادامه داد: به هر مقداري كه توجه مسئولان نظام به مسائل اولويت‌دار كشور باشد، توجه آحاد مردم نيز به همان جهت شكل مي‌گيرد؛ لذا نبايد با پرداختن به برخي مسائل حاشيه‌اي براي رسانه‌هاي مغرض خارجي خوراكسازي كرد تا به اختلاف افكني در داخل كشورمان دامن بزنند. شاكري رعايت و توجه به اولويت‌هاي اساسي كشور را “اصلي، عقلي و منطقيتوصيف كرد و افزود: آغاز فعاليت‌هاي كاري در كشور در سال جاري بايد توجه ويژه به اولويت‌هاي داخلي، منطقه‌اي و بين‌المللي كشور داشته باشد.

وي در ادامه با اشاره به سال “جهاد اقتصادي” تاكيد كرد: براي اينكه شعاري در مرحله اجرا به خوبي عملياتي شود بايد آن شعار به فرهنگ تبديل شود. عضو شوراي مركز جمعيت نقش رسانه‌ها را امر فرهنگ‌سازي در جامعه بسيار مهم و حساس عنوان كرد و افزود: به عنوان مثال سمت و سوي يك سوم آثار و فيلم‌هاي سينمايي جشنواره بين‌المللي فيلم فجر و رسانه ملي بايد به موضوع جهاد اقتصادي و پيشرفت و عدالت بپردازد تا فرهنگ آن در جامعه گسترده كند.

شاكري در ادامه ضمن تاكيد بر همكاري و حمايت آحادمردم با سياست‌هاي نظام؛ رفتارهاي عملي مسئولان كشور را بسيار حائز اهميت دانست و گفت: رفتار، رنگ و بوي زندگي و عملكرد مسئولان بايد با شعار انقلاب، آرمان‌ها و شعار سال بايد همخواني داشته باشد؛ چرا كه مردم به طور مستقيم از آن الگوبرداري مي‌كنند. وي در پايان رفتار و همكاري مردم در روند اجراي هدفمندكردن يارانه‌ها را بسيار خوب و مثال زدني توصيف كرد و گفت: اجراي خوب اين قانون موفقيت بزرگي براي دولت و مجموعه نظام بوده است كه نتيجه توجه به اولويت‌هاست.

دیدگاه ها غیرفعال است