عملکرد نمایشگاه «یاد یار مهربان» توسط شورای شهر ارزیابی می‌شود

2

یک عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران از ارزیابی عملکرد دوازدهمین دوره نمایشگاه «یاد یار مهربان» توسط این کمیسیون خبر داد و گفت: نهادینه کردن فرهنگ مطالعه نیازمند فرهنگ‌سازی از سنین پایین است.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، مجتبی شاکری عضو شورای شهر درباره دوازدهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان»، بیان داشت: بعد از برگزاری یازده دوره از نمایشگاه «یاد یار مهربان»، این امید وجود دارد که دوره جدید آن با تأثیرگذاری بیشتری برگزار شود.

به گفته وی، نمایشگاه «یاد یار مهربان» در بُعد تخصصی از اهمیت فراوانی برخوردار است چراکه جامعه‌ هدف آن کودکان و نوجوانان هستند، همچنین نهادینه کردن فرهنگ مطالعه نیازمند فرهنگ‌سازی از سنین پایین است. شاکری ادامه داد: برای اینکه کودکان و نوجوانان در آینده بتوانند در عرصه‌های مختلف صاحب نظر و اندیشه باشند و فرهنگ مطالعه در آنها نهادینه شود، باید از سنین پایین با این فرهنگ انس بگیرند.

وی با اشاره به این مطلب که حضور اولیای مدرسه در کنار دانش‌آموزان در نمایشگاه «یاد یار مهربان» بسیار مهم ارزیابی می‌شود، افزود: نمایشگاه‌های مختلفی در طول سال برگزار می‌شود، اما قطعاً این نمایشگاه با حضور توأمان اولیای مدرسه و دانش‌آموزان تأثیر مضاعفی روی نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در کودکان و نوجوانان خواهد داشت. شاکری معتقد است، اولیای مدرسه در انتخاب کتاب درست و مناسب به کودکان و نوجوانان کمک می‌کنند که این مسئله به ‌خوبی در نمایشگاه «یاد یار مهربان» مورد توجه قرار گرفته است.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر بحث و تبادل نظر میان اولیای مدرسه و ناشران در بستر نمایشگاه «یاد یار مهربان» را پراهمیت توصیف کرد و گفت: این مسئله باعث می‌شود دیدگاه‌های اولیای مدرسه به ناشران منتقل شود و آنها کتاب‌هایی را تولید کنند که مورد توجه دانش‌آموزان قرار گیرد.

وی در پایان از توجه ویژه کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران به این نمایشگاه خبر داد و بیان کرد: کمیسیون فرهنگی در این دوره، توجه ویژه‌ای به نمایشگاه خواهد داشت و بعد از پایان نمایشگاه ارزیابی خوبی از تأثیرگذاری آن صورت خواهد گرفت. انتهای پیام/و

دیدگاه ها غیرفعال است