عدم وجود خلاقیت در آثار مکتوب از دلایل کاهش استقبال مردم از کتاب است

1
مجتبی شاکری در گفتگو با خبرنگار «تهران پرس»، با ارزیابی حضور مردم در نمایشگاه بین المللی کتاب امسال، اظهار داشت: متأسفانه امسال با کاهش استقبال مردم از این نمایشگاه روبرو بودیم که چند عنصر در این قضیه مؤثر بوده است.
 
مدیر دفتر هنر و ادبیات نمایشی سازمان بسیج دانشجویی بر همین اساس تصریح کرد: تلاقی زمان نمایشگاه با فعالیت های انتخاباتی شورای شهر و ریاست جمهوری باعث شده است دغدغه های موجود درباره این انتخابات ها از استقبال مردم و مسئولین از نمایشگاه کتاب بکاهد.
 
وی افزود: یکی دیگر از دلایل این کاهش استقبال، تورم موجود است که باعث شده انگیزه حضور در نمایشگاه و به تبع خریداری کتاب از مردم سلب شود.
 
شاکری در ادامه به بیان دلیل سوم کاهش استقبال مردم از نمایشگاه پرداخت و گفت: فقر عناوین نوشته ها و عدم خلاقیت در خلق یک داستان، شعر و کتب دیگر هم می تواند از دلایلی باشد که شاهد استقبال چندانی از سوی مردم نباشیم.
 
وی با اشاره به اینکه باید فضای جدیدی در باب داستان نویسی میان نویسندگان ایجاد شود، عنوان کرد: نویسندگان باید تلاش کنند در آثاری که خلق می کنند از خلاقیت بیشتری استفاده کنند تا نوشته هایشان برای مردم جذاب تر باشد، در این راستا حتی دیده می شود مراکزی که به ارائه یارانه کتاب هم می پردازند و از کتابخوانی حمایت می کنند، فاقد آثار قوی با موضوعیت های ابتکاری هستند.
 
عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در پایان با اشاره به جلساتی که برای بررسی راهکارهای جذب مردم به سمت کتابخوانی تشکیل می شود، خاطرنشان کرد: در این جلسات هم بعضا گفته می شود عدم وجود کتاب خوب باعث می شود فرهنگ کتابخوانی کم شده و کتابخوان ها رغبتی نسبت به خرید کتاب نداشته باشند که در این زمینه نیز باید تلاش کرد با نگارش نوشته های خوب این فرهنگ را هرچه بیشتر گسترش داد.

دیدگاه ها غیرفعال است