طرح علني گلايه‌ها توسط مسئولان قوا ذهن مردم را مكدر مي‌كند

1

عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي، بيان اينكه مردم با طرح اختلافات در افكار عمومي، احساس مي‌كنند بين قوا اختلاف است، اظهار داشت: طرح علني گلايه‌ها توسط مسئولان قوا ذهن مردم را مكدر مي‌كند

.

مجتبي شاكري عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، با اشاره به منويات مقام معظم رهبري در حرم مطهر امام رضا(ع) خطاب به سران سه‌قوه مبني پرهيز از طرح گلايه‌ها در افكار عمومي، گفت: سال 89 با حاشيه‌‌هايي در ارتباط بين سران قوا همراه بود كه در شأن جمهوري اسلامي ايران نبود و ذهن مردم را مكدر مي‌كرد.

وي با بيان اينكه مردم با اين نوع برخوردها احساس مي‌كنند كه بين قوا اختلاف است، اظهار داشت: اين درحالي است كه بسياري از مطالب مطرح شده، درباره حدود و ثغور قوانين و اختيارات است. عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با اشاره به اينكه طرح اين مباحث در بين مردم لازم و منطقي نيست، تصريح كرد: نكته‌اي كه مقام معظم رهبري به شكل آشكارا و خصوصي به سران قوا فرموده‌اند اصلاح شيوه برخورد با يكديگر باست تا مردم دچار دغدغه‌هاي غيرضروري نشوند.

وي افزود: وقتي مي‌شود تذكري را با گفت‌وگوي تلفني، يادداشت يا در جلسات حضوري سران قوا حل كرد، كشيدن اختلاف‌ سليقه‌ها به مباحثي كه بوي اختلاف مي‌دهد و براي عموم قابل تشخيص نيست، درست نيست. شاكري با اشاره به مصافحه رئيس جمهور و شهردار تهران در روز درختكاري، گفت: اين برخورد صحنه‌اي زيبا بود كه بعد از مدت‌ها نوع صحبت‌ها و وعده‌هايي كه داده شد براي گشايش اقتصادي و افزايش بودجه‌ها خوب بود ولي مي‌توانست با تدابيري زودتر از اين نيز انجام شود.

وي با اشاره به جايگاه رهبري در رفع اختلاف‌ بين قوا، گفت: سطح‌بندي مباحث در اين موضوع مهم است و بايد تلاش شود مدل‌هاي ارتباطي به گونه‌اي قرار داده شود تا در هر مسئله‌اي نياز به مراجعه به رهبري نباشد، مگر در مواردي كه مشكل حل نمي‌شود. عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در پايان گفت: بايد تلاش شود در برخورد با احزاب و جريانات سياسي مدل برخوردها به گونه‌اي باشد كه منطق و گفت‌وگو حاكم باشد و نقدها فاقد تبعات مختلف باشد.

دیدگاه ها غیرفعال است