شورای راهبری خیابانی یک‌طرفه است و صدای جامعه را نمی‌شنود / پزشکیان مطابق قانون اساسی همکاران خود را انتخاب کند

9

برخی اصلاح‌طلبان معتقدند که نظام ولایت فقیه نمی‌تواند پاسخگوی آزادی‌ها و مسائل مختلف باشد و نهاد‌هایی مانند #شورای_نگهبان را مانعی بر سر راه آزادی‌ها می‌دانند.

📍شاکری: شورای راهبری خیابانی یک‌طرفه است و صدای جامعه را نمی‌شنود /
پزشکیان مطابق قانون اساسی همکاران خود را انتخاب کند

مجتبی شاکری، فعال سیاسی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی #خبرگزاری_دانشجو اظهار داشت : #مسعود_پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب، در موقعیت بسیار حساسی قرار گرفته است و باید با دقت و هوشمندی بیشتری نسبت به موقعیت‌های عادی عمل کند.

وی افزود : پزشکیان برای انجام تعهدات و وعده‌های خود نیازمند تشکیل یک تیم سالم، کارآمد و مقتدر است که تحت تأثیر هیچ فشار و مطالبه حزبی قرار نگیرد، زیرا در غیر این صورت از همان ابتدا مشکلاتی برای دولت به وجود خواهد آمد.

شاکری اظهار داشت : رییس جمهورمنتخب تأکید کرده که حزبی نیست، یعنی تعهدات حزبی به مجموعه احزاب اصلاح‌طلب ندارد. او حتماً آگاه است که برخی #اصلاح‌_طلبان مطالبی را منتشر می‌کنند که از واقعیت دور نیست. این افراد گاهی ادعا می‌کنند که زمان انقلاب و تاریخ مصرف آن گذشته است و مکتب امام توانایی اداره جامعه را ندارد. ”

وی افزود: برخی اصلاح‌طلبان معتقدند که نظام ولایت فقیه نمی‌تواند پاسخگوی آزادی‌ها و مسائل مختلف باشد و نهاد‌هایی مانند #شورای_نگهبان را مانعی بر سر راه آزادی‌ها می‌دانند. این در حالی است که شورای نگهبان خود مفسر قانون اساسی است. آن‌ها در مناظره‌ها به صراحت بیان می‌کنند که این نوعی سهم‌خواهی و مهندسی انتخابات است، در حالی که دولت‌های پیشین نیز این گرایش را داشتند.

شاکری در پاسخ به سوالی درباره امکان حل مشکل توسط شورای راهبری، اظهارداشت : #شورای_راهبری به نظر من خیابانی یک‌طرفه است که اجازه ورود به شخص دیگری نمی‌دهد. از وزرای سابق یا کارشناسان استفاده نشده است تا نظرات مختلف شنیده شود. این موضوع نشان‌دهنده نشنیدن صدای بخشی از جامعه است و نقد ما همچنان بر این شورای راهبری باقی است.

وی در مورد فشار‌های سیاسی و سهم‌خواهی‌های اصلاح‌طلبان پس از تأیید پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور منتخب، افزود : #سهم‌_خواهی یک کار غیر دینی، غیر عقلایی و غیر انقلابی است و رئیس‌جمهور منتخب باید مطابق قانون اساسی همکاران خود را انتخاب کند و از افراد شایسته بهره‌برداری کند، نه کسانی که به دلیل تعلق به یک تفکر سیاسی خاص یا بخشی از جامعه سهم‌خواهی می‌کنند.

فعال سیاسی در پایان به تحریم‌های آمریکا اشاره کرد و گفت:منتظریم ببینیم که نظر پزشکیان درباره ادامه برجام و گفتگو‌ها چیست. من برای آقای پزشکیان آرزوی توفیق می‌کنم و امیدوارم تیم خوبی را تشکیل دهند. ان‌شاءالله همه با درایت، همکاری و صبر انقلابی کمک کنیم تا پزشکیان موفق شود و نظارت دقیقی بر عملکرد دولت داشته باشد.

🔗snn.ir/004rts
•┈•┈••✾•🌿🇮🇷🌿•✾••┈•┈•
🆔 @shakeri_info

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *