سهم عمده موفقیت‌ها و رشادت‌های رزمنده‌ها نتیجه همین روضه‌ها بود

2

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز جمعه 14 آذر مراسم تجلیل از مفاخر حسینی با عنوان «پرده عشاق» بزرگداشت «حاج غلامعلی سماواتی» در بنیاد فرهنگی رفاه با حضور پیرغلامان، ذاکران و شعرای آئینی، وعاظ و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در این مراسم با قرائت قرآن کریم توسط محمد حسین سبزعلی و اجرای برنامه توسط حسن سلطانی آغاز شد. شعرخوانی «حاج غلامرضا سازگار»، «حاج علی انسانی» و مرثیه سرایی «حاج مهدی سماواتی» و پخش کلیپی از روایت زندگی حاج غلامعلی سماواتی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

این روزها سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با اجرای برنامه «پرده عشاق» در سطح شهر تهران همه فرهنگسراهای پایتخت را برای برگزاری مراسم تجلیل از مفاخر حسینی به خط کرده  و روزانه دو برنامه تجلیل و قدردانی از وعاظ هیئتی، پیرغلامان، مداحان، شعرا و خادمین هیئات برگزار می‌کند.

صبح امروز جمعه 14 آذرماه بنیاد فرهنگی رفاه میزبان پیرغلامان، ذاکران و شعرای آئینی، وعاظ و اقشار مختلف مردم برای تجلیل و بزرگداشت یکی از چهره‌های انقلابی، پیرغلام، استاد اخلاق و عرفان بچه‌های هیئتی «حاج غلامعلی سماواتی» بود. پدر خانواده‌ای که فرزندانش همه نوکر دستگاه اباعبدالله(ع) شدند و  راه پدر را ادامه دادند و اینگونه پدر مزد محبت و سالها نوکری بر درخانه اهل‌بیت(ع) را گرفت.

در این مراسم که حال و هوای محرمی داشت و دلها با هر تلنگری روانه کربلا و زیارت حرم سیدا‌الشهداء(ع) می‌شد، حجت الاسلام سید ابوالقاسم شجاعی واعظ و پیر غلام اهل بیت علیهم السلام، سردار همدانی، مجتبی شاکری جانباز دفاع مقدس و عضو شورای شهر تهران، سخنرانی کردند و در ادامه «حاج غلامرضا سازگار» جدیدترین سروده خود راجع به اربعین و در رثای حضرت زینب(س) قرائت کردند و سپس «حاج مهدی سماواتی» و «حاج علی انسانی» به ذکر مصیبت و مرثیه سرایی پرداختند.

همچنین مجتبی شاکری عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه نتیجه مداحی شما ذاکرین اهل‌بیت(ع) در جبهه‌های جنگ و دفاع مقدس بخوبی خود را نشان داد، افزود: رزمندگان در آن روزها با نواهای شما از خود بی‌خود می‌شدند و در برابر دشمن می‌ایستادند. نسل‌های ما و نسل‌های آینده نیازمند شناخت میراث گذشته خود هستند تا آینده را خوب اداره کنند و ما باید این میراث را به درستی پاس بداریم تا نسل‌های آینده بتوانند پایدار و استوار قدم بردارند.

شاکری اظهار کرد: آثار تلاش شما و ذاکرین اهل‌بیت(ع) که در طی سال‌ها با اخلاص و صمیم دل روضه خواندید در آن مقاطع حساس به خوبی دیده شد. سهم عمده موفقیت‌ها و رشادت‌های رزمنده‌ها نتیجه همین روضه‌های شماست. به خودتان ببالید که ذاکر اهل‌بیت هستید و ما باید قدرشناس شما باشیم.

دیدگاه ها غیرفعال است