زندگی نامه

13

مجتبي شاكري متولد 1337 تهران در دو رشتة پژوهشگري جامعه شناسي و حقوق قضايي ، مقطع كارشناسي را طي كرد و در ادامه ، كارشناسي ارشد را در رشته اطلاعات استراتژيك به پايان برد .

مجتبي شاكري متولد 1337 تهران در دو رشتة پژوهشگري جامعه شناسي و حقوق قضايي ، مقطع كارشناسي را طي كرد و در ادامه ، كارشناسي ارشد را در رشته اطلاعات استراتژيك به پايان برد .

پیش از انقلاب از اعضاء گروه توحیدی صف بود که توسط شهید عالیمرتبه محمد بروجردی اداره می شد . وي پس از نايل شدن به مقام جانبازي (از ناحيه دو دست و نابينايي دو چشم) در مسئوليت‌هاي پژوهشي و مشاوره در بنياد جانبازان ، ايفاي وظيفه كرد . تشكيل گروه جانبازان در بنياد براي مبارزه با تهاجم فرهنگي ، به همراه تني چند از فرهيختگان جانباز(با انجام سخنراني ، نگارش مقاله ، برگزاري سمينار ، جلسات نقد و توليد نشرية خبري) از جمله تلاشهاي فرهنگي بود كه وي از سال 71 آن را دنبال مي‌كرد . شاكري دورة كارگاه داستان‌نويسي را در سال 71 با اساتيدي چون محمدرضا سرشار ، ناصر ايراني ، محسن سليماني ، مرحوم اميرحسين فردي ، مصطفي رحماندوست و… به همراه تني چند از قلمداران جانباز گذراند و از نيمه سال 74 مديريت دفتر هنر و ادبيات ايثار بنياد جانبازان را عهده‌دار شد .

30 اثر خلق شده رمان ، مجموعه داستان و كتابهاي حاصل از نشست نويسندگان با چهره‌هاي پرحادثه ، بخشي از رهاوردهاي اين مقطع زماني(تا پايان سال80)بود . داوري بخش فيلمنامه جشنوارة فيلم وحدت ، طي 2سال متوالي از ديگر فعاليت‌هاي اوست . افتتاح دفتر هنر و ادبيات سازمان بسيج دانشجويي ، برگزاري چند دوره كارگاه داستان نويسي و توليد 20 عنوان كتاب در كنار برگزاري هفتگي حلقة نقد و سه دوره داوري بخش داستان و خاطره ، يادواره‌هاي ششم ، هفتم و هشتم نكوداشت شهدا و جلوه‌هاي ايثار دانشجوي كشور در مقطع 4 ساله (تا پايان سال84) را نیز مي‌توان نام برد .

عضويت در شوراي طرح و برنامه گروه معارف شبكه دو ، اطاق فکر برنامه دیروز ، امروز و فردا در شبکه سه و اطاق فکر شبکه قرآن سيما و همچنین شورای راهبردی مرکز سیمافیلم براي كارشناسي طرح‌ها و فيلمنامه‌ها و ارزيابي برنامه‌هاي توليدي را مي‌توان بر موارد بالا افزود .

حضور در كميسيون چاپ و نشر بنياد شهيد و امور ايثارگران براي داوري نهايي آثار پژوهشي ، ادبي و هنري و بالاخره مسئوليت پذيرفتن در سيما فيلم براي پي‌افكندن سازكار علمي ، براي دست‌يابي به آثار برتر داستان و رمان براي خلق فيلمنامه و توليد تلويزيوني سريال‌ها بر اين مبنا در كنار تشكيل كارگاه فيلمنامه نويسي با موضوع انقلاب ، تازه‌ترين وضعيت فعاليت فرهنگي هنري ايشان است .

آخرین مسئولیت وی تا پیش از حضور در دوره چهارم شورای شهر تهران ، مشاور فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران ، مشاور رییس مرکز سیمافیلم و مدیریت بخش اقتباس مرکز سیمافیلم و از تاریخ ٢٩ آذر ماه ١٣٩۵ بنا بر رای اعضای شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی و با مسئولیت پذیرفتن آقای کوثری در قرارگاه ثارالله، ادامه مسئولیت دبیرکلی  جمعیت را پذیرا شد و در سال ١٣٩٧ با برگزاری دومین کنگره جمعیت فصل جدید دبیر کلی جمعیت را عهده دار گردید.

info

دیدگاه ها غیرفعال است