روحیه خدمت گذاری و ولایت پذیری مهم ترین شاخصه یک شهردار مناسب و ایده آل است

1

مجتبی شاکری در گفتگو با تهران پرس در خصوص مشخصات یک شهردار مناسب اظهار داشت: شهرداری می تواند مناسب باشد ابتدا روحیه ولایت پذیری و خدمت گذاری داشته باشد و از تلاش و کار برای مردم غفلت نکند.

وی با تاکید به نیاز تهران به کار و تلاش بیشتر برای قرار گرفتن در مسیر پیشرفت خاطر نشان کرد: شهردار آینده نباید سرعت پیشرفت و ارتقای شهر را بگیر و با برنامه ریزی دقیق و همت استوار به دنبال حل مشکلات شهر باشد.

منتخب مردم تهران در شورای شهر دوری از تجمل گرایی و اسراف و داشتن روحیه انتقاد پذیری را هم در انتخاب شهردار بسیار مهم دانست و گفت: یک شهردار ایده‌آل و مناسب از صرف هزینه‌های بیهوده و اضافی جلوگیری می کند و بودجه را تنها صرف پیشرفت و آبادانی شهر می کند.

شاکری افزود: انتقاد پذیری فاکتور بسیار مهمی است و  نباید انتقاد را منفی تلقی کرد چون انتقاد باعث برطرف کردن نقاط ضعف و در نهایت پیشرفت شخص می شود. البته انتقاد مغرضانه آسیب زننده است ولی کسی می خواهد شهر را اداره کند نباید به این گونه انتقادها توجه کند و انرژی خود را صرف پاسخ به انها در رسانه کند.

وی در پایان در تشریح دیگر خصوصیات یک شهردار مناسب عنوان کرد: شهردار آینده باید نیازهای واقعی شهر را با تمام وجود لمس کرده باشد و با شناخت خوبی که از آنها دارد برای رفع آنها برنامه ریزی خوب و مناسبی داشته باشد و تصمیمات به جا و صحیحی بگیرد.

دیدگاه ها غیرفعال است