روحاني با اصلاح طلبان ائتلاف مي کند/ اصولگرايان از خودگذشتگي مي کنند

2

امکان ائتلاف آقاي روحاني با اصلاح طلبان و ارائه فهرست انتخاباتي اعتدال وجود دارد.

مجتبي شاکري، عضو شوراي مرکزي جمعيت ايثارگران، در گفتگو با خبرنگار سياسي آريا در مورد تاکيد شوراي ائتلاف اصولگرايان در خصوص انصراف نامزدهاي اصولگرا به نفع ليست واحد اصولگرايان، گفت: شوراي ائتلاف و کساني که نامزد شده اند، پذيرفته اند که تحت مدل ائتلاف به ليست واحد توجه کنند. هر کدام از کانديداها، 30 نفر از اين 190 نفر را انتخاب کردند و راي اوليه را ارائه دادند و از بين آنها مشترکين بالا آمدند و شوراي ائتلاف هم همين مدل را انجام داده است و به تعداد دو برابر ليست نهايي يعني 60  نفر رسيدند. بنا در شوراي ائتلاف اصولگرايان بر اين است که در مرحله نهايي يعني پس از آنکه دو مرحله طي شد، با انجام نظرسنجي درباره اين 60 نفر، نظرات جامعه را دريافت کنند و از بين آنها 30 نفري را که فهرست نهايي است، معرفي کنند.
وي در خصوص اظهارات دبيرکل جامعه روحانيت مبارز در همايش بزرگ اصولگرايان مبني بر موقعيت بسيار حساس کشور و مسئوليت اجتماعي اصولگرايان در انتخابات گفت: به طور مشخص آمريکا انتخابات را رصد مي کند. آمريکايي ها دنبال آن هستند که ديدگاه هايي که به آمريکا بيشتر نزديک هستند و سازش پذيرند در انتخابات پيروز شوند. نتانياهو هم گفته است انتخابات را رصد مي کند و نتايج انتخابات مجلس ايران براي آنها هم مهم است. غربي ها حتي برخي از تعهداتي که در برجام است، به نتايج انتخابات احاله مي دهند و منتظرند تا ببينند که چه گروهي در انتخابات بالا مي آيد.
عضو شوراي مرکزي جمعيت ايثارگران در پاسخ به سئوال ديگر آريا در خصوص احتمال ارائه ليست هاي مجزا انتخابات توسط آقاي روحاني و آقاي لاريجاني گفت: دکتر لاريجاني خودشان گفتند ليست نمي دهند و از نظرات جامعتين تبعيت مي کنند. آقاي باهنر هم گفتند که با فهرست ائتلاف همراه هستند و فهرست جدايي نمي دهند. دکتر روحاني نيز جز ائتلاف نيستند و خودشان در جلسه استانداران اعلام کردند که مي خواهند فهرست اعتدال راي بياورد. بنابراين امکان ائتلاف آقاي روحاني با اصلاح طلبان و ارائه فهرست انتخاباتي اعتدال وجود دارد.
شاکري در پايان گفت:به نظر مي رسد مدلي که اصولگرايان انتخاب کردند که علماي سه گانه آيت الله مصباح، آيت الله موحدي کرماني و آيت الله يزدي در راس قرار دارند و تعهد همه اين بوده که يک فهرست واحد بدهند و آقاي حداد عادل سخنگوي ائتلاف اصولگرايان اعلام کرده است که اگر خودشان هم در ليست نهايي نباشند، از همين ليست حمايت مي کنند. آقايان فروزنده، زاکاني و رسايي به نوعي اين را تکرار کردند و اين نشان دهنده آن است که اصولگرايان از خودگذشتگي را در اين انتخابات به صحنه آورده اند. در دوره هاي قبل تا اين حد انسجام و تاکيد بر فهرست واحد در عمل ديده نمي شد. اما اکنون هر چه جلوتر مي رويم، اين انسجام بيشتر مي شود. در شهرستان ها هم اين گونه است. قرار نيست اصولگرا با اصولگرا رقابت کند بلکه به نفع هم کنار مي روند تا کساني که مطرح هستند، بتوانند راي بيشتري بدست آورند.

 

این گفت وگو را در سایت خبرگزاری آریا مشاهده بفرمائید.

دیدگاه ها غیرفعال است