شهرداری هیچ وظیفه‌ای را در بخش تأمین مسکن، اشتغال و معاش افراد ندارد

4

نخستین مرکز بهاران ویژه بانوان دیشب در یکی از مناطق شمال تهران با حضور مسئولان شهری و وزارت بهداشت افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس،  سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، حجت‌الاسلام امرودی معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، (محمدحسین طلا و مجتبی رحماندوست از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی)، احمد دلبری مدیر کل بهزیستی استان تهران، ایازی قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌ها، (فاطمه دانشور، عباس جدیدی،‌ مجتبی شاکری و حجت‌الاسلام ناصحی از اعضای شورای شهر تهران) به همراه فرزاد هوشیار پارسیان رئیس سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران دیشب از محله هرندی و اقدامات در این منطقه بازدید کردند و در ادامه مرکز بهاران ویژه بانوان را در یکی از مناطق تهران افتتاح کردند.

در ابتدای این بازدید، مهمانان اشاره شده به همراه خبرنگاران در مرکز بهاران (مردان) واقع در خیابان هرندی حضور پیدا کردند.

شهرداری هیچ وظیفه‌ای را در بخش تأمین مسکن، اشتغال و معاش افراد ندارد

مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز با اشاره به طرح جمع‌آوری معتادان و درمان آنها و انتقال آنها به مراکز بهاران گفت: اصل کار بسیار خوب است و شهرداری فوق مأموریت‌هایش در این بخش وارد شده است و قابل تحسین است اما حتماً باید دستگاه‌های دولتی به وظایف خود عمل کنند.

وی گفت: شهرداری هیچ وظیفه‌ای را در بخش تأمین مسکن، اشتغال و معاش افراد ندارد و این به عهده دولت است و امیدواریم دولت نیز به وظایف خود عمل کند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران بیان کرد: دستگاه‌هایی مثل وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی ورود خوبی را در اجرای طرح داشتند که امیدواریم این کار مقطعی نباشد و ادامه‌دار باشد.

شاکری بیان کرد: در بحث اجرای طرح باید دو اصل برای مسئولان مدنظر باشد؛ یک اصل خود فرد و دیگری خانواده وی باشد و امیدواریم با فراهم کردن تمام شرایط افراد معتاد پس از بهبودی به خانواده خود برگردند.

وی گفت: قطعاً بدون داشتن مدل نمی‌توان برای برون‌رفت آسیب‌ها اقدامات عملی انجام داد و به همین جهت امیدواریم مسئولان مربوطه مدل مناسبی را برای برون‌رفت از شرایط فعلی فراهم کند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران همچنین به بدهی 14 هزار میلیارد تومانی دولت‌های گذشته تا به امروز به شهرداری اشاره کرد و گفت: در صورتی که این بدهی به شهرداری پرداخت شود می‌توان اقدامات گسترده‌ای را در شهر انجام داد.

شاکری ادامه داد: طبق قانون بایستی یک سوم از پول مترو توسط دولت، یک سوم توسط شهرداری و یک سوم توسط مردم پرداخت شود که متأسفانه شاهدیم در سال‌های اخیر دولت سهم خود را پرداخت نکرده است.

 

این گفت وگو را در سایت خبرگزاری فارس مشاهده بفرمائید.

دیدگاه ها غیرفعال است