جانبازان تقاضاي امكاناتي افزون تر از جامعه ندارند

2

مشاور رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران با تاكيد بر اين نكته كه جانبازان تقاضاي امكاناتي افزون تر از جامعه ندارند، گفت: تكريم ايثارگر و جانباز، تكريم فرهنگ وحدت‌بخش ايثار و شهادت است.

مجتبي شاكري در گفت‌وگو با خبرنگار ايثار و شهادت باشگاه خبري فارس «توانا» اظهار داشت: درست است كه جنگ تحميلي ناتواني‌‌هاي جسمي را براي جانبازان ايجاد كرده است اما اگر آنها با همين نگاه به زندگي خود مي‌نگريستند، نتيجه‌اي جز ركود و حاشيه‌نشيني و به عبارتي افسردگي حاصل نمي‌شد اما عامل تحرك و زندگي اميدوارانه جسم نيست بلكه روح و انگيزه‌هاي دروني انسان است.

وي افزود: روح و شخصيت داخلي و انگيزه‌هاي دروني است كه جانبازان را با وجود ناتواني‌هاي جسمي، پيشتازان عرصه‌هاي مختلف اجتماع قرار داده است. اين جانباز نابينا افزود: جانبازان جمعي از مردم كشور ما بودند كه بيشترين انرژي را براي حضور در صحنه به ميدان آوردند ولي بعد از مجروحيت تلاش كردند ميان ناتواني جسمي و مسئوليتي كه در جامعه اسلامي بر دوش دارند، مطابقت ايجاد كنند؛ بسياري از جانبازان بعد از مجروحيت در اين فكر بودند كه با وضعيت جديد چطور مي‌توانند راه خود را ادامه دهند ولي به تناسب جسم‌شان مجموعه خواسته‌ها و آرزوها را به عرصه آوردند و نتيجه اين شد كه جانبازان هنوز هم در همه صحنه‌ها جلودار مردم انقلابي ايران هستند و در عرصه‌هاي هنر، سياست، علم و ورزش حضور جدي داشته‌اند.

شاكري اظهار داشت: در اين مسئله، نخستين مسئوليت متوجه خود جانباز است يعني توانمندي‌هاي خود را ببيند و مجموعه آرمان‌ها و خواسته‌هايش را مد نظر بگيرد و آماده باشد تا آنها را به تحقق برساند. وي ادامه داد: مرحله و مسئوليت دوم متوجه خانواده است؛ معتقدم هيچ جانبازي به قله‌هاي بلند نرسيده است مگر اينكه خانواده و همسرش با او همراه بوده و راه را براي جانباز باز كرده است؛ مرتبه بعد نيز ساختارهاي اجتماعي و زيرساخت‌هاي فرهنگي جامعه است.

مشاور رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران بيان داشت: تكريم جانباز بايد عميق‌تر از قانون شود و ترويج اين فرهنگ عمومي، نكته مهمي است كه تحقيقات و مقالات زيادي مي‌طلبد.

اين جانباز نابينا افزود: جانبازان هيچ‌گاه تقاضاي امكاناتي افزون‌تر از آحاد جامعه نداشته‌اند و هميشه اگر خواسته‌اي بوده، جانبازان پشت سر مردم و اگر فداكاري بوده پيش‌روي مردم ايستاده‌اند و اين روحيه همان جوهره بسيجي و فرهنگ جانبازي است كه جنگ را پيش برد. وي بيان داشت: دستگاه‌هاي اجرايي نيز بايد با همين روحيه به ايثارگران خدمات‌رساني كنند؛ گاهي اوقات ساختارهاي اجتماعي موجب مي‌شود افرادي كه پيشتاز جبهه و جنگ بودند در پيچ و خم سيستم‌هاي اداري گم شوند و ظرفيت‌هايشان به توقف رسد.

شاكري افزود: امروز فضا براي خدمت به جانبازان و ايثارگران آماده است؛ در سال‌هاي اخير به ويژه در دوران دولت‌هاي نهم و دهم انديشه‌هاي امام خميني (رحمة‌الله عليه) بازخواني شد و شرايط براي جبران گذشته نيز بسيار آماده است. اين جانباز دفاع مقدس اظهار داشت: ظهور فرهنگ ايثار و شهادت در حركت دادن جامعه ما بسيار مؤثر است؛ نسل‌‌هاي قديمي و جديد انقلاب نگاه مي‌كنند تا ببينند امروز با آنهايي كه در خط مقدم جهاد و شهادت بودند چگونه برخورد مي‌شود. در حقيقت هرگامي كه براي خانواده شاهد و ايثارگر برداشته شود به نوعي راه بازكردن براي انقلاب است. شاكري با بيان اينكه تكريم ايثارگران تبعات بين‌المللي نيز دارد، افزود: افكار جهاني امروز نگاه مي‌كند تا ببيند چقدر هويت و وحدت دروني برقرار است؛ از آنجا كه عنصر وحدت‌بخش دروني، فرهنگ ايثار و شهادت است بنابراين با گسترش اين فرهنگ و گرامي‌داشتن ايثارگران، دست ما در عرصه‌هاي بين‌المللي نيز باز خواهد بود.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8904240310#sthash.we83PgDE.dpuf

دیدگاه ها غیرفعال است