انقلاب با کسی رو دربایستی ندارد/ شخصیت های ما نباید فکر کنند همین که رأی آورده اند کافی است

3

مجتبی شاکری خطاب به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: تمام اهانت‌های اوباما، کری و شرمن ذره ذره در جان ما جمع می‌شود/شخصیت‌های ما نباید فکر کنند همین که رأی آورده‌اند کافی است، چرا که ما به میزانی به آنها علاقه‌مندیم که پرچم شهدا را دست بگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مجتبی شاکری عضو شورای شهر تهران در سخنرانی خود در مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در مشیریه با بیان این مسئله که انقلاب را باید به گونه‌ای مورد بررسی قرار داد که برای امروز ما راهگشا باشد اظهار کرد: کاری که امام در انقلاب اسلامی موفق به انجام آن شد، کاری بود که سال‌های طولانی متوقف مانده بود. مردم ما سالیان سال از حکومت اسلامی و قرآنی محروم مانده بودند. در طول این سال‌ها افرادی قیام می‌کردند، اما پس از دستگیزی و زندانی شدن، قیام آنها متوقف شده و منجر به تشکیل حکومت اسلامی نمی‌شد.

وی با تأکید بر این نکته که تا پیش از انقلاب اسلامی قیام‌های مردم ایران برای تأسیس حکومت اسلامی با موانعی مواجه شده، تصریح کرد: قیام تنباکو حرکت مهمی بود و فتوای میرزای شیرازی باعث شد که ملت به صحنه بیایند اما منجر به تغییر نظام نشد. همه چیز به روال گذشته برگشت. مشروطیت هم منجر شد که موج بزرگی برای تغییر حکومت ایجاد شود. اما چون مردم یک طرف قضیه بودند و دولت استعمارگر انگلیس و دربار طرف دیگر؛ میان مردم و علما اختلاف ایجاد کردند و دو پهلوی از دل مشروطیت در آوردند.

شاکری افزود: شیطان بزرگ که امام می‌گفتند در آن زمان انگلیس بود و امروز آمریکا. اگر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نکات لازم را مراعات نکنیم، قدرت‌های جهانی سوء استفاده می‌کنند. نباید تصور کنیم بزرگداشت انقلاب در یک مراسم کافی است و هیچ چیز نمی‌تواند در برابر انقلاب ما بایستد. آنها فکر می‌کنند و از امکاناتی که دارند استفاده می‌کنند. بنیادی در آمریکا هست که 300 استراتژیست در آن مشغول به کار هستند تا جلوی رشد و نفوذ انقلاب اسلامی و همچنین علاقه‌مندی ملت‌های منطقه به آن را بگیرند.

عضو شورای شهر تهران با طرح این پرسش که کشورهای استعمارگر چگونه می‌توانند سلطه خود را بر ایران حاکم کنند، به تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: هیچ کس فکر نمی‌کرد حرکت پیامبر به شهادت اباعبد الله بیانجامد. 50 سال طول کشید تا یزید به عنوان نسل دوم ابوسفیان که سرمنشأ فساد بود بایستد و بگوید امام حسین(ع) باید مسلمانی خود را ثابت کند.

وی ادامه داد: امام خمینی(س) سال 1368 به رحمت خدا رفتند. ده سال بعد در سال 1378 عده‌ای در خیابان راه افتادند و شعار هایی سر دادند. 10 سال بعد از آن در سال 1388 آمریکایی‌ها توانستند از طریق نفوذ ذر شخصیت‌های ما آنها را در وضعیت دیگری قرار دهند به طوری که اصلی‌ترین شعارهای انقلاب در معرض خطر قرار گرفت. تمام هویت ما جمهوری اسلامی است و لفظ اسلام را برداشتند. در بعد خارجی افتخار ما این است که ملت‌های مظلوم را یاری می‌کنیم و شعار نه غزه نه لبنان سر دادند.

شاکری ایرانِ امروز را شبیه ایرانِ سال 1357 دانست و گفت: تفاوت امروز ما با سال 1357 در این است که آن زمان آغاز راه بودیم و مردم ما هنوز نظام مستحکمی در اختیار نداشتند، اما امروز نظامی داریم که 36 سال پابرجا مانده و برای برطرف کردن جزئی‌ترین نیازهای خود نیازمند اروپا و آمریکا نیست.

وی با بیان این مسئله که دقت در سخنان مقام معظم رهبری کلید محافظت از انقلاب است، گفت: دشمن با همه امکانات خود همه اروپا را با خود همراه کرده تا این انقلابی را که ما بزرگ داشته‌ایم از مسیر خود منحرف کند. اما ما می‌توانیم با اعتقاد به دین، قرآن، اهل بیت و شهدا بر آنها غلبه کنیم، چرا که خداوند می‌فرماید، «ولاتهنوا و لا تحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مومنین» نترسید و نهراسید که شما برتید اگر ایمان داشته باشید.

شاکری اظهار کرد: آن زمان که شهدا می‌گفتند می‌شود بر سلطه جهانی پیروز شد، کسی باور نمی‌کرد ولی امروز برای ما روشن و واضح شده‌است. ما در دفاع مقدس می‌خواستیم دشمن را بیرون کنیم که به قطعنامه منجر شد. امام برای ما چیزی را رقم زدند که از حد تصور ما فراتر بود. ما می‌خواستیم دشمن را از خاک بیرون کنیم، به لطف خداوند نه تنها صدام ذلیل شد؛ بلکه دولت اسلامی‌ای در عراق شکل گرفت که باعث شد شیعه‌ها در رأس قرار گیرند و عراق که دشمن ما بود، تبدیل به جایگاهی برای تجهیز مبارزین شد.

وی افزود: راهپیمایی اربعین امسال روی کره زمین بی‌نظیر بود چرا که 20 میلیون نفر فریاد یا حسین(ع) سر دادند و این ثمره خون شهداست. شهدایی که حرفشان محقق شد، چون راست می‌گفتند.

شاکری ضمن تأکید بر این نکته که آمریکا که زمانی می‌توانست در هر کشوری کودتا کند، امروز در برابر ما مستأصل شده، گفت: با این حال نمی‌توانیم بگوییم با هیچ خطری مواجه نیستیم. شخصیت‌های ما باید حواسشان جمع باشد، به خصوص در مذاکرات. مردم ما مردم 36 سال پیش نیستند. مردم هوشمندند چرا که در مساجد تاریخ اسلام به شکلی عمیق برای آنها بیان می‌شود. شخصیت‌های ما نباید فکر کنند همین که رأی آورده‌اند کافی است، چرا که ما به میزانی به آنها علاقه‌مندیم که پرچم شهدا را دست بگیرند.

وی با بیان این مسئله که انقلاب با کسی رو دربایستی ندارد اظهار کرد: زمانی که لانه جاسوسی فتح شد، بازرگان و دولت موقت استعفا دادند، اما آب از آب تکان نخورد. بنی صدر آمد، مردم به او رأی دادند و امام نیز از او پشتیبانی کرد اما او قدر نشناخت و با منافقین همدستی کرد و رفت. اما امام و انقلاب و ملت ماندند. 

شاکری با تأکید بر این مسئله که انقلاب ما ارثیه ائمه اطهار(ع) است و با کسی رو دربایستی ندارد، خطاب به مذاکره‌کنندگان هسته‌ای تصریح کرد: ما به احترام مقام معظم رهبری به شما فرصت می‌دهیم بروید مذاکره کنید. تمام اهانت‌های اوباما، کری و شرمن ذره ذره در جان ما جمع می‌شود و به محض اینکه مقام معظم رهبری نکته‌ای بگویند، اطاعت می‌کنیم.

وی در پایان گفت: هویت این انقلاب، ولایت فقیه است و شخصیت‌های ما تا اندازه‌ای اعتبار دارند که از سخنان ایشان تمکین کنند.

 

این خبر را در سایت خبری جماران مشاهده بفرمائید.

دیدگاه ها غیرفعال است