«طفل شیرخوار» نامیدن شورای شهر، تعبیر سخیفی بود

1

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از مصاحبه اخیر یکی از اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر انتقاد شدیدی کرد و گفت: برخی می‌خواهند با نزدیک شدن به انتخابات ریاست شورا فضای آلوده ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مجتبی شاکری در یکصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به مصاحبه اخیر عضو اصلاح‌طلب شورای شهر درباره عملکرد شورا اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از اعضای شورا در مصاحبه‌ای تعبیری بد، زشت و سخیف را نسبت به شورای شهر به کار برده؛ اگر این تعابیر مخصوص وی یا زبان حال اصلاح‌طلبان است، آن را اعلام کنند.

وی افزود: آنچه درباره شورای شهر و جمع دوستان مطرح است این است که چه در زمان ریاست مسجدجامعی و چه در زمان ریاست چمران اعضای شورا همان افرادی هستند کمیسیون‌بندی شدند و برنامه و بودجه تصویب کردند. تغییری که در یاست شورا انجام شده بر اساس رای و دموکراتیک بوده است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تصریح کرد: چرا برخی در این فکر هستند با نزدیک شدن به انتخابات ریاست شورا فضای آلوده ایجاد کردند. در یک دوره افراد رای به مسجد جامعی و در دوره دیگر به چمران رای دادند. بنده نمی‌خواهم تصریح کنم که در دوره ریاست چمران و مسجد جامعی چه گذشت اما بنده شورای شهر را در هر دو دوره موفق می‌دانم.

شاکری خاطرنشان کرد: تعبیر سخیف اینکه شورای شهر اندازه یک طفل 6 ماهه است بسیار زشت است. اگر عقل دوستانی که این تعبیر را به کار برده‌اند قد کشیده یک جمله هم در باره فتنه بگویند مقام معظم رهبری بیش از 300 بار کلمه فتنه را به کار بردند. بعد از فتنه 88 نیز به خاتمی اجازه دیدار نداد اما شما پیرو وی هستید و این صحیح نیست در سالی که به نام همدلی و همزبانی نامگذاری شده بسیاری از حرف‌ها را بیان کنیم.  اینکه بگوییم عقل یک مجموعه عاقل به اندازه یک طفل 6 ماهه است زشت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود موضوعات مربوط به مذاکرات ایران و 5+1 اشاره کرد و گفت: تیمی که درباره موضوعات هسته‌ای مذاکره می‌کنند بچه‌های انقلاب هستند اما بمعنای آن این نیست که هر کاری می‌کنند درست است. ما نسبت به ژنو وادادگی دادیم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه نگرانی‌ها بالا و جدی است، گفت: من مکررا به چمران گفتم که از اعضای تیم هسته‌ای برای حضور در جلسات اصلی و جانبی شورا دعوت به عمل بیاید و دعوت کنیم تا ماجرای هسته‌ای را بیان کنند. فریاد نمایندگان مجلس در این زمینه بلند است و می‌خواهند از اختیارات قانونی خود استفاده کنند؛ اینها شوخی نیست و باید درباره آنها با دقت سخن بگوییم.

دیدگاه ها غیرفعال است