الگو گيري از مقاومت حزب الله براي حل مشكلات خاورميانه مطرح است

1

خبرگزاري فارس: عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران گفت: تداوم و الگو گيري مدل مقاومت حزب الله براي حل مشكلات منطقه و در حال حاضر خاورميانه جديد با محوريت اسلام و انديشه‌هاي امام (ره) و مقام معظم رهبري مطرح است.

 

مجتبي شاكري در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس بيان داشت: اهداف راهبردي كه در منطقه، آمريكا و رژيم صهيونيستي دنبال مي‌كردند پيروزي حزب الله منجر به شكست آنها شد. وي گفت: آنها به دنبال ايجاد خاورميانه بزرگ با محوريت اسرائيل بودند كه حمله به لبنان نشانه آشكار آن بود، خصوصاً اينكه طرح حمله به افغانستان و عراق و ايجاد فشارهاي همه جانبه به ايران در همين راستا بوده است.

شاكري با تأكيد بر اينكه آنها از ايجاد فشار بر ما مي‌خواهند ايران از اهداف ضدصهيونيستي خود دست بردارد، افزود: حتي پايگاه‌هاي متعددي در كشورهاي اطراف ايجاد كردند و براي حمله به ايران و تحقق خاورميانه بزرگ با محوريت رژيم صهيونيستي اين طرح را دنبال كردند.

عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران با بيان اين مطلب كه مقاومت 33 روزه حزب الله طرح رژيم صهيونيستي را متلاشي كرده تصريح كرد: اين رژيم به عنوان چهارمين ارتش دنيا با وجود كمك‌هاي فراوان آمريكا و اروپا تلاش هاي 50ساله‌اش زير سؤال رفت.

وي تأكيد كرد: از يك طرف طرح خاورميانه بزرگ با شكست رو به رو شد و از سوي ديگر امنيت شهروندان اسرائيلي در معرض آسيب جدي قرار گرفت و مهاجرت معكوس به طور جدي اتفاق افتاد و ارتش رژيم صهيونيستي به بحران سازماندهي و تاكتيك به لحاظ روحي و عاطفي دچار شد.

شاكري متذكر شد: پيروزي حزب الله باعث زيرسؤال رفتن دولت اولمرت از طرف نهادهاي داخلي و مردم كشورهاي منطقه شد و باور جديدي شكل گرفت كه رژيم صهيونيستي سست و قابل شكست است.

عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران نقش مقاومت 33 روزه حزب الله را وسيع دانست و گفت: ديگر مقاومت حزب الله و شيعيان مطرح نبود و حتي گروه هاي سني و مسيحي هم از اين كار پشتيباني مي‌كردند.

وي اضافه كرد: نكته‌اي كه در اينجا مطرح است، تداوم اين مدل مقاومت براي حل مشكلات خاورميانه است كه در حال حاضر خاورميانه جديد با محوريت اسلام و انديشه هاي امام (ره) و مقام معظم رهبري مطرح است.

شاكري ادامه داد: به نظر مي‌رسد كه اين موج حتي با ترورهاي سران حزب الله و حماس توسط رژيم صهيونيستي انجام مي دهد بي ترديد از بين نخواهد رفت و به عنوان يك مدل مقاومت راه خود را طي مي كند

دیدگاه ها غیرفعال است