اعلام مصاديق از سوي احمدي نژاد آسيب‌زدايي از گفتمان امام و رهبري است

1

خبرگزاري فارس: عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي گفت: اقدام احمدي‌نژاد در اعلام مصداق نوعي آسيب‌زدايي از نظام و گفتمان امام و رهبري .

 

مجتبي شاكري عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، با بيان اينكه يكي از نيازهاي جدي جامعه شناختن رفتار مسئولين با توجه به شاخص تفكر دين و ارزش است، گفت: اگر به مشي حضرت علي‌(ع) در حكومت‌داري و امام خميني(ره) در پيروزي انقلاب و بعد از پيروزي انقلاب توجه شود مي‌بينيم كه تمامي آنها نشان‌دهنده اين است كه ما بايد با ميزان و ترازوي تفكر ديني و ارزشي رفتارها و نظريه‌ها را نقد كنيم تا بتوانيم سلامت انقلاب خودمان را حفظ كنيم. وي به نامه مورخ 68/1/6 حضرت امام(ره) در پاسخ به نامه منتظري اشاره كرد و ابراز داشت: اين نامه نشان‌دهنده اين است كه امام(ره) با همان شاخصه‌ تفكر ديني افراد، جريانات و اشخاص را محك مي‌زدند. عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران افزود: مقام معظم رهبري بعد از ارتحال حضرت امام خميني(ره) بحث شبيخون فرهنگي، قتل عام فرهنگي، تهاجم فرهنگي و بحث عوام و خواص را مطرح و همچنين علت‌هاي وقوع عاشورا را تذكر دادند از همين رو جامعه نيازمند اين است كه بتواند مصاديق را ببيند چرا كه اگر ما هميشه گنگ صحبت كنيم و مصاديق را نگوئيم جامعه دچار تعليق مي‌شود.

شاكري تصريح كرد: اشخاصي خواستند بخش‌هايي از مصاديق را طي سال‌هاي گذشته در دولت سازندگي و دولت اصلاحات مشخص كنند ولي فضاي سنگين دولت سازندگي و دولت اصلاحات اجازه مشخص شدن مصاديق را نمي‌داد لذا در دولت نهم فضاي بسيار خوبي براي روشن شدن مصاديق ناهنجاري‌هاي ارزشي و رفتاري فراهم شد چنانچه در مجلس هفتم و هشتم هم اينگونه بود.

وي فضاي نقد موجود در راديو گفتگو را مثبت ارزيابي كرد و اظهار داشت: در راديو گفتگو به نقد مسايل سياسي، فرهنگي و اجتماعي پرداخته مي‌‌شود و جزئي‌ترين رفتارها و نظريات را مشخص مي‌كنند. عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران ادامه داد: كار احمدي‌نژاد كار جديدي در گفتمان امام و مقام معظم رهبري نبود بلكه فقط در يك محدوده گسترده‌تري چند مصداق را مشخص كرد كه اين ادامه گفتمان امام و رهبري براي تعيين مصاديق آسيب‌هايي است كه در جامعه وجود دارد.

شاكري به تحقيق و تفحص مجلس شوراي اسلامي از دانشگاه آزاد اسلامي اشاره كرد و گفت: در بحث تحقيق و تفحص بحث نظري نمي‌كنيم بلكه با يك دقت و ظرافت به سراغ مصاديق مي‌رويم و از افراد اسم مي‌بريم. وي افزود:در كميسيون اصل 90 مجلس 50 پرونده مفاسد اقتصادي وجود دارد و اقدام احمدي‌نژاد هم افشا بخش جزئي از كارهايي بودكه انجام شده و مي‌توان اين كار نوعي آسيب‌زدايي از نظام و گفتمان امام و رهبري دانست. وي اضافه كرد: معرفي مصداف بايد يك روال عادي براي جامعه باشد چرا كه در كشورهاي اروپايي، ژاپن و چين به راحتي اين كار اتفاق مي‌افتد ولي در جامعه ما انگار يك اتفاق عجيبي انجام مي‌شود كه اين نشان از كم‌كاري سه قوه بخصوص در دوران دولت سازندگي و اصلاحات است و از همين رو اين اقدام در دولت نهم و مجلس هشتم براي ما خرق عادت تصور مي‌شود.

دیدگاه ها غیرفعال است