اظهارات هاشمی درخصوص انتخابات ۸۴ نوعی خودسوزی سیاسی برای وی است

2

مهمترین محورهای سخنان مجتبی شاکری عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران در گفتگو با اندیشه نیوز بدین شرح است:

 

– به نظر می‌رسد آقای هاشمی دچار یک خطای محاسباتی شده‌اند و شاید به تعبیری درست تر ایشان به آلزایمر سیاسی دچار شده اند.

– در جمع‌بندی مسائل سیاسی نتیجه گیری که دارند با مشی امام و رهبری فاصله جدی دارد، ما خطاهای آقای هاشمی را در مسائلی چون دفاع مقدس و ماجرای جام زهر, موضوع آقای منتظری, مجلس ششم و ۱۸ تیر ۷۸ که با سکوت خود زاویه هایی را برای حمله به نظام باز کردند دیدیم، وی از این همه خطا عبرت نگرفته‌اند.

– تکرار این مطالب از سوی آقای هاشمی یک نوع خودسوزی سیاسی است.

– نتیجه انتخابات مجلس ششم و انتخاب ایشان به عنوان نفر سی‌ام در مرحله اول برای آقای هاشمی باید درس عبرتی برای انتخابات ۸۴ می‌شد, چون دیدیم که ایشان با فاصله زیادی از رقیب خود شکست خوردند, اما ایشان عبرت نگرفتند و باعث شد در انتخابات ۹۲ از سوی شورای نگهبان صلاحیت ایشان احراز نشود.

– وقتی ایشان اصولگرایان را افراطی می‌نامند باید از ایشان سوأل کرد نقطه اعتدال کجاست؟ برای حضور در انتخابات ۸۴ از مقام معظم رهبری استنزاج کردند جواب ایشان را بگوید؟ آیا آن را رعایت کردند؟ مشابه آن اتفاق در سال ۹۲ هم افتاد، ایشان چه کردند؟

– در داخل مجموعه اصلاح‌طلبان اختلاف زیادی وجود دارد، در نامه‌ای که آقای حجاریان به آقای روحانی نوشت و پاسخ آقای روحانی این مورد را به وضوح دیدیم.

– نخستین بار پروژه تقلب را خود آقای هاشمی در سال ۸۴ کلید زد تا آقای خاتمی و سایرین نامه ایشان در آن سال که گفته بودند “به خدا شکایت می‌کنم “می‌توان دوباره خواند، باید به ایشان گفت؛ آقای هاشمی اگر شما مقداری نگاه محاسباتی خود را تنظیم کنید این ادعا ها را نخواهید داشت, سال ۸۴ دولت برگزار کننده انتخابات جریان ۲ خرداد بود و ربطی به اصولگرایان نداشت.

– آقای هاشمی سعی دارد با سلسله سخنرانی ها و دیدارهای زنجیره ای موضوعات مهم کشور را به حاشیه بکشاند تا موضوعات اصلی فراموش شود, الان مسئله اساسی جامعه ما اقتصاد مقاومتی است نه اتفاقات سال ۸۴, مردم و مسؤلین باید به آقای هاشمی تذکر دهند که به جای حاشیه سازی زمینه را برای حضور مردم را به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم کنند, کمک به دولت یازدهم برای عبور از تهدیدها و تحریم ها تکلیفی انقلابی است.

دیدگاه ها غیرفعال است