آخرین توصیه مجتبی شاکری به شورای پنجم

3

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران در آخرین تذکر خود در صحن غیرعلنی صبح امروز، به اعضای شورای پنجم توصیه کرد در چهار سال پیش‌رو به دنبال فعالیت اقتصادی نبوده و این مدت از عمر خود را وقف خدمت کنند.

مجتبی شاکری در جریان سیصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری خطاب به قوای سه‌گانه در سال 1390، خاطرنشان کرد: ایشان به مسئولان قوای سه‌گانه توصیه کردند که “شما برای خدا این چهار سال را وقف کنید ــ مثل این که انسان مالی را، زمینی را، خانه‌ای را وقف می‌کند ــ و بگویید برای زندگی و آینده خودمان نمی‌خواهیم از این چهار سال و از این موقعیت استفاده کنیم”. معتقدم شهرداری و شورای شهر تهران نیز به‌نوعی می‌تواند مخاطب این توصیه باشد. کمااینکه در دیدار اعضای شورای چهارم با رییس‌جمهور نیز این سخنان رهبری را به رییس دولت نیز یادآوری کردم. قطعا اگر این مدت را وقف کنیم، برکات زیادی به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ممکن است برخی تصور کنند می‌توان هر کاری را از طریق مدیریت شهری به نتیجه رساند، تاکید کرد: این تصور درست نیست چراکه نظامات مختلفی بر این موضوع اثرگذار است که شورا و شهرداری را محدود می‌کند و در نتیجه در موضوعاتی نظیر آلودگی هوا، تاب‌آوری شهر، گردشگری، سلامت و نظایر آن، صفر تا 100 موضوع در حیطه اختیارات شورا و شهرداری نیست. طبعا اگر نتوانیم نظامات خارج از شورا و شهرداری را برای رسیدن به مقصود سرخط کنیم و ظرفیت نهادهای دیگر به کمک مدیریت شهری نیاید، اتفاق مهمی در راستای بهبود وضع موجود تهران رخ نخواهد داد.

شاکری در بخش دیگر سخنانش خطاب به همکاران خود در شورای چهارم گفت: در چهار سال گذشته سعی کردم بدون ملاحظات وابستگی به جناح سیاسی، مدیریت شهری را در مسائل گوناگون نقد کنم و نظر خود را در ارتباط با موضوعات مختلف بیان کردم که در آرشیو سایت و کانال تلگرامی هم موجود است.

وی افزود: در مباحث کارشناسی دیدگاه‌های خود را بدون آلودگی به حب و بغض بیان کردم، اما ممکن است در روابط شخصی قصور و تقصیرهایی از من سر زده باشد. اگر در این مدت جسارتی به اعضای شورا داشتم تقاضای بخشش و حلالیت دارم و اگر لازم است تاوانی بپردازم آمادگی دارم. توصیه می‌کنم همه ما از یکدیگر درگذریم، چراکه حساب قیامت بسیار دشوار خواهد بود.

رییس کمیته فرهنگی شورای چهارم با اشاره به اینکه با وجود زمان موظفی 70 ساعته، ماهانه بیش از 230 ساعت برای کار شورا وقت گذاشتم،‌ افزود: بخشی از این وقت‌گذاری بیشتر جبران وضعیت جانبازی  ناشی من بود چراکه تاکید داشتم حتما تمام پژوهش‌های مرکز مطالعات شهرداری تهران را مطالعه کنم و ضمن ارزیابی دقیق طرح‌ها و لوایح، نقد و نظر خود را به شکل مکتوب ارائه کنم و عملکرد حوزه‌ معاونت اجتماعی و فرهنگی و نیز سازمان زیباسازی را به دقت رصد کنم.

وی که مسوولیت ریاست کمیته وام فرهیختگان را نیز در دوره چهارم شورا بر عهده داشت، از پرداخت 15 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه در این مدت خبر داد و گفت: با توجه به اینکه حدود 10 میلیارد تومان نیز اکنون در حساب مربوطه، ذخیره وجود دارد، گردش کار پرداخت وام می‌تواند در شورای پنجم نیز ادامه یابد.

شاکری از تصویب بیش از 1500 مورد نامگذاری جدید بر معابر و اماکن عمومی تهران (با احتساب نام‌های 354 محله پایتخت) طی دوره چهار ساله اخیر نیز خبر داد.

دیدگاه ها غیرفعال است